MUSIKALSK JULEKALENDER!


God kveld!

Nå er det ikke så mange dager til advent starter, og jeg gleder meg til å gi dere første luke i min musikalske julekalender på IGTV! Ja, jeg kommer til å dele julesanger i hver luke fram til jul. Det blir på min egen måte, og jeg gleder meg til å synge for dere. La ut litt i dag på sosiale medier, og fikk så mange hyggelige tilbakemeldinger fra dere. Kjekt å høre at dere liker ideen min.

Jeg er i full gang med å øve inn både amerikanske, svenske og norske julesanger. Men jeg lurer på hvilken julesang du kunne ønsket deg i kalenderen? Hva er din favoritt? Del gjerne i kommentarfeltet, så skal jeg se om det kan bli en av de utvalgte. Dette er et så koselig prosjekt, og jeg ønsker å spre litt kos i hverdagen. Musikk er jo en viktig del av julen, og der finnes utrolig masse fint.

Vi bærer alle sammen på minner fra tidligere høytider. Både som barn og voksen. Noen julesanger minner oss om gode stunder. Mens andre sanger kan trigge frem vonde følelser. Adventstiden rommer alt dette. Og jeg vet hvordan det kan være. Julen har ikke alltid vært så enkel for meg. Men jeg har heldigvis masse gode minner også. Nå skal jeg forsøke å skape litt ekstra førjulsstemning for dere.

Håper dere vil følge meg på Instagram, og kose dere med de ulike lukene. Og husk å skrive ditt ønske i kommentarfeltet!

Klem fra Wenche

20 kommentarer
    1. MEN hva syns du om årets HGVM ?
      Snakk om.å få høre det beste av det beste!
      Jeg tar opp alt så jeg kan se når det passer.
      Er det mange ukjente sanger for deg? Det er det for meg.
      Får du inspirasjon slik at du lærer deg nye sanger derfra?

      1. Enig, ikke Stjernesludd heller.
        Ikke rør sangene til Kurt Nilsen.
        Han betyr så mye for meg og jeg har vært på mange konserter med han og vil gjerne huske sangene med hans stemme.

    2. Og DER ødela du Hallelija med for mye vibrato og alt for hard og høy stemme.
      Nå ble jeg veldig lei meg. Det blir ikke mere Tidemanns på meg.

      1. Syns Wenche synger halleluja på tidemands kafé bra jeg 🙂 alltid en glede å være der når Wenche synger og nyter et glass vin!

    3. Men Wenche,på IG i dag sier du at julesanger gir deg en ro i kroppen og god stemning. Hvorfor skriver du da her at noen trigger deg? Ærlighet og samsvar er fine ting, syns du ikke det? På en kanal er det da løgn!

    4. Linnea, hvordan føles det å skrive sånne stygge meldinger? Lurer oppriktig. Føler du deg bra etterpå? Jeg forstår virkelig ikke vitsen. Ville du sagt dette ansikt til ansikt eller gjør du det fordi du kan være anonym på nettet?

      1. Malin, akkurat om denne sangen hadde jeg ikke hatt problem å si det face to face. Julesanger for meg skal synges med myk stemme,og det må jeg da få lov å si?!
        Når det er sagt så er jeg dessverre 1000% sikker på at W kommer til å synge den, og da ødelegger hun den for meg. Jeg syns faktisk ikke W har en stemme som passer til alle type sanger og det samme mener jeg om mange artister. Og jeg ber henne jo bare om å ikke bruke så mye vibrato og høy, skarp stemme på denne. Ser ikke noe galt i det.

        1. Nei, det er absolutt ikke noe galt i å si det. Wenche har overhodet ikke en behagelig stemme og jeg er helt enig med deg. Hun har allerede ødelagt mange sanger forme med den skjærende stemmen og jeg håper hun ikke ødelegger Himmel på jord også. Men når det skal sies, så kommer jeg ikke til å følge med på den såkalte julekalenderen, nettopp fordi julesanger skal synges med en myk stemme med innlevelse og det har ikke du Wenche.

          1. Takk Lilje og Celine. Jeg har lurt på om det er bare meg som ikke syns W’s stemme passer til lune, fine julesanger. Tror W’s stemme passer mer til rock, rask musikk ol.
            Når det er sagt må dessverre jeg holde meg unna musikk julekalenderen, om da ikke Wenche har tittel på sang i header så jeg kan velge når jeg vil lytte.
            Og klart W har mange fans og det syns jeg er hyggelig. Men akkurat mtp julesanger er ikke jeg det.

    5. Vær så snill, vær så snill å ikke syng Himmel på jord med Kurt Nilsen.
      Ikke ødelegg den med den høye,skarpe stemmen din med alt for mye vibrato.
      Håper du synger de fine julesangene våre med en mykere tone.

      1. Linnea: Eh. Hva i huleste? Har du vurdert å bare å bare scrolle videre? Hvis du ikke liker det – velg det bort. Djiizez. Det er så enkelt! Verden trenger ikke sånne kommentarer. Og en ting til: selv om du tør å si noe ansikt til ansikt – så betyr det ikke at du skal gjøre det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg