Musikkterapien redder meg!

Jeg går på musikkterapi to ganger hver eneste uke. Det er veldig viktig for min terapi, og jeg opplever mestring sammen med andre mennesker. Jeg føler meg som en ressurs, og jeg ser at det faktisk er noe som jeg kan bidra med. Musikken har reddet meg de siste årene. For livet kan være veldig hardt i perioder. Da er det gull verd å kunne drive på med musikken hver tirsdag og fredag. Jeg koser meg så utrolig mye sammen med de herlige folkene. Vi koser oss, og ler masse. Men vi kan også felle tårer dersom dagen er vanskelig. Vi har det veldig fint sammen, og der er en gjensidig respekt for hverandre. For meg personlig så har musikken virkelig gitt meg nytt håp, og jeg kjenner at det betyr bare mer og mer for meg.

Det har alltid vært masse musikk i livet mitt. Men det er de siste årene jeg virkelig har brukt det som terapi. Men så er det litt feil også. Fordi jeg brukte musikken til å drømme meg vekk som liten jente. Men jeg visste jo ikke da at det var terapi. Musikken gjør at tankekjøret mitt forsvinner, og jeg havner inn i musikkens verden. Det er noen verdifulle timer to ganger per uke. Da er jeg musikeren/artisten Wenche. Da glemmer jeg sykdommene mine. Det er faktisk ganske magisk for meg. Hver eneste gang kommer det nye utfordringer. Vi får testet ut veldig mange ulike låter, og det er jo spennende for oss alle sammen. Vi er jo en gjeng med ulik musikksmak, så det blir en fin variasjon. Og så ler vi veldig mye underveis. Det er så deilig å kunne le av seg selv!

Jeg skal være veldig aktiv med musikken fremover. Det er noe som betyr veldig mye for meg, og som jeg utvikler meg med. Det kommer ny musikk fra meg, og jeg gleder meg veldig til å kunne dele det med alle sammen. Nå er jeg endelig trygg nok til å kunne skrive egen musikk, og det gjør meg veldig stolt. Tenk at det faktisk er mulig å kunne utvikle seg så mye når man driver med musikk! Jeg skal kose meg fremover, og så skal jeg pushe meg selv videre. Dette er noe som jeg anbefaler sterkt til alle mennesker. Musikk er et viktig verktøy i mitt liv, og det kan hjelpe deg også!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

3 kommentarer
    1. Ikke sett dem opp ned før, men ofte sidelengs. Du vet at du kan gå inn på innleggene dine etterpå, rette de opp, og trykke oppdater?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg