Musikkterapien tok helt av i dag!

I dag tok musikkterapien helt av! Det er noe av det gøyeste jeg noen gang har opplevd innen musikken. For plutselig var vi fordelt perfekt på ulike instrumenter, og alt klaffet som et band. Jeg kan nesten ikke beskrive den lykkefølelsen som endelig kom til meg i formiddag. To timer gikk så utrolig fort. Jeg spilte piano og sang. Og det rare var at jeg ble så trygg. Det var liksom ikke noe stress å spille piano sammen med resten av bandet samtidig som jeg skulle fokusere på sangen. Opplevelsen av å spille Månemannen sammen med alle de andre, var bare helt magisk. Vi koste oss så utrolig mye alle sammen.

Vi ville ikke gå hjem når klokken var ett. Faktisk så måtte lederen være litt bestemt, og si at nå var det slutt for i dag. Men jeg gikk derfra med en veldig deilig følelse i hele meg. Mestringsfølelse i hele kroppen. Og jeg var så stolt over det vi klarte å få til sammen. For vi er alle sammen mennesker med ulike egenskaper og ryggsekk. I dag var vi alle samen likestilte, og vi utfylte hverandre. Vi er ikke på musikken for å gjøre ting perfekt. Men vi er sammen fordi vi elsker musikk, og vi merker at den hjelper oss videre i hverdagen!

Dette var virkelig noen timer som gjorde meg veldig godt. Jeg er så takknemlig for dette tilbudet her i Mandal. Det er noe som jeg skal benytte meg av i lang tid. For det bygger meg opp, og jeg blir tryggere på egne ferdigheter som musiker. Der var perioder i dag hvor jeg fikk frysninger på kroppen. For det var så sterkt å merke at vi mestret dette sammen i dag. Jeg kunne spille piano sammen med fullt band, og likevel klare å synge krevende sanger samtidig. Det er noe av det gøyeste jeg vet!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg