NÅ ER DET NOK!


God kveld!

Denne uken så har vi blitt omringet av enorme mengder med reklame. Det kommer på sosiale medier, i nettaviser , e-poster og sms. Black Friday har blitt til en hel uke. Jeg er glad i shopping. Men det kan bli for mye av det gode. Nå kjenner jeg at det holder for min del. Det har blitt noen kjøp, og julegaver er i boks. Men det stopper der.

Jeg har forsøkt å tenke på hva jeg faktisk trenger. Selv om ting er billige, så er jo ikke behovet reelt. Så det har blitt noen tanker i hodet denne uken. Og jeg har vært streng mot meg selv. Nå vet jeg tilbud kan være til god hjelp når budsjettet er stramt. Det har jeg selv kjent på i visse perioder av livet. Så jeg håper at det er til bra for mange.

Min mening er at nå er det helt vilt mye reklame.  Jeg synes at der må roes litt ned. Men det er min mening, og dere kan få lov til å være uenige med meg. Jeg skal rydde opp i hvilke e-postlister jeg tydeligvis står på, sånn at det ikke skjer likt om et år.  Hva synes dere om black friday? Er det greit med så mye trøkk overalt ?

Klem fra Wenche

8 kommentarer
    1. Jeg har et temmelig avslappet forhold til BF da jeg rett og slett ikke forholder meg til fenomenet, og ev reklame på e-post blir effektivt stoppet av spamfilteret. Trenger jeg noe så legger jeg inn varsel på Finn.no og Prisjakt, og så kjøper jeg varen når den dukker opp/faller i pris. Jeg vet jo som regel at det er på tide med en nyanskaffelse en god stund før den gamle må kasseres. Har f.eks kjøpt omtrent alle friluftsklærne mine på Finn, knapt brukte ting som varer i årevis.

      Kjenner på en del aversjon mot (over)forbruket jeg ser rundt meg, ikke minst det at mange kjøper uten tanke for bærekraft, klima, dyrevelferd, etikk mtp arbeidsforhold, barnearbeid osv. Bare et lite hjertesukk.

      Ellers synes jeg bildene dine begynner å bli mer varierte, Wenche. Liker godt de to med grankvist og hjerte med uskarp bakgrunn. Eksperimenter gjerne med ulike blenderåpninger, motlys og lek deg med lukkeren. Mitt tips er å sette av tid, notere ned hvilke innstillinger du bruker og lage et lite «album» hvor dette er noter på hvert bilde. Eksperimenter med komposisjon og lys, og ikke fall for fristelsen til å kun bruke automatikken.

      God helg.

    2. Jeg har ikke like mye penger som deg til å bruke på meg selv, så hvis jeg skal unne meg noe må jeg vente på disse tilbudene. Ikke alle sitter like godt i det som deg som kan shoppe så mye som du gjør.

      1. Da er vi to! Helt avhengig av å kjøpe ting på salg. Jeg kan bare glemme ny mobil, nye klær, sko, nytt kamera osv både på blackfriday og på andre dager også. Regninger, mat og sparing til ditt og datt
        Itilfelle ditt og itifelle datt først.

    3. Men du, det er ingen rundt meg som har kjøpt mer klær enn deg i år! Dvs at det folk venter på Black Friday for å spare penger,der har du allerede brukt masse penger.
      Det er da vel ikke galt å spare penger? Særlig i disse tider med mange permitterte og arbeidsledige. Jeg vet mange som sparer til å handle julegaver og klær/sko til seg og familien. Fordi de må.
      Og vær så snill å ikke klag på mengde reklame siden det er noe du enkelt kan gjøre noe med med å sette skilt på postkassa og avfølge firma på mobil og mail.

    4. Har slettet mange reklamer om ditt og datt i fra epost. Er så enig i at det blir for mye. Har handlet julegaver, og det er i boks. Mye hjemmelaget. Boots hadde no 7 på tilbud så kjøpte det. Orker ikke og utsette meg for virus og handler det jeg trenger via nettet. Ha en fin 1 advent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg