Nå har vi glemt det!

 

God kveld!

Nå begynner virkelig folk å glemme alt som heter corona. Der er turister overalt, og det er ikke mange som husker på å holde avstand lenger. Jeg er glad for at Mandal har mange turister, men samtidig så er det jo litt skummelt med tanke på smittefaren. For det er jo ikke over, selv om tallene ikke er så høye akkurat nå. Det er veldig fort gjort å glemme seg ut nå, og det merker jeg selv også. Men så må vi alle sammen ta ansvar selv, og fokusere på det vi kan gjøre selv. For min del, så betyr det fortsatt mange håndvask  i løpet av dagen. Og jeg forsyner meg av antiback, der det er tilgjengelig. Godt å se at det stort sett er fremme overalt. Folk er virkelig i feriemodus, og det fører til store folkemengder. Når det blir for mye, så trekker jeg meg unna. Da må jeg bare komme meg hjem, og ikke presse meg til å være et sted hvor jeg føler på ubehag. Det har vært en spesiell vår for oss alle sammen, og jeg tror vi rett og slett bare glemmer det litt nå. Men vi må minne hverandre på reglene, og ta et felles ansvar fortsatt. Jeg har skrevet om det før, men det er fortsatt viktig.

Barna våre kommer til å huske denne perioden. Akkurat som den eldre generasjonen kan huske perioder med utfordrende levevilkår i sin tid. Vi kan lære så mye av det som har skjedd i verden, og hvordan et virus faktisk kan ramme hele verden på en gang. Jeg har til tider kjent på en frykt, men har hele tiden forsøkt å leve så normalt som mulig. For man kan ikke la frykten ta helt overhånd heller. Jeg er engstelig for egen helse, og for mine nærmeste. Men vi har heldigvis klart å holde oss friske. Det er ikke over, men vi har kanskje kommet oss velberget gjennom den første perioden med utbrudd. Hva som skjer fremover, er det jo ingen som vet helt sikkert. Men jeg tror vi kommer til å få lokale utbrudd flere steder i landet vårt. Med så mange mennesker overalt, så vil der garantert skje at noen blir smittet. Jeg skal ta mine forehåndsregler, og passe godt på meg og mine. Når jeg opptrer, så forsøker jeg å være så forsiktig som mulig med nærkontakt. Og mikrofonen sprites jevnlig, for sikkerhets skyld. Gode rutiner gjør meg trygg. Det er jo så kjekt å være sammen med folk, og faktisk underholde en stor gjeng.

Nå er jeg straks klar for en ny kveld med karaoke show på Tiedemands Cafe. Jeg starter kl 20.00, og holder på til kl 23.00!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg