Nå kjører jeg snart!

God morgen!

Da er dagen kommet for en ny dagstur til Egersund, for å besøke min familie. Der er familie medlemmer som er i Egersund på ferie, så da er det kjekt å kunne komme hjem for å møte dem. Men som dere vet, så er slike dagsturer ganske så krevende for meg både mentalt og fysisk. Så jeg er så heldig som har min gode venninne med meg på turen denne gangen også. Ble så glad da hun tilbød seg å være med, og hun kjenner til mine utfordringer. Hun ser når jeg blir stresset, og følger med på hvordan jeg puster. Holder i meg dersom jeg trenger det, og bare er en super støtte for meg. Vi skal kose oss, og forsøke å bare ha en finn venninne dag. Gleder meg veldig til å treffe mine foreldre, søsken og tantebarn igjen. Aller først skal vi hjem til mine foreldre, og så regner jeg med at det blir en liten shopping tur i sentrum, dersom formen min tilsier det. Været spiller ikke helt på lag med meg, men det får vi bare ta som det er.

I løpet av dagen håper jeg på å treffe flest mulig av min familie, så det blir nok koselig. Vi skal avslutte dagen med felles middag ute på restaurant, og blir jo da en ganske så stor gjeng. Men det blir nok en fin stund sammen, og det betyr mye for meg og resten av gjengen. Hvordan jeg kommer til å føle meg, er det jo ingen som vet. Men jeg er nødt til å eksponere meg gradvis for å reise dit, siden det jo er der mine nærmeste bor. Er ikke helt klar for å dra dit helt på egenhånd, og tar en tur om gangen. Håper bare at angsten holder seg borte, og at jeg klarer å slappe av. Har litt lyst til å stikke innom noen butikker også, så vi får bare krysse fingrene. Jeg er klar for å gå ut av min egen komfort sone. Det har vært en del savn det siste halvåret, så jeg forsøker nå å ikke la det gå for lenge mellom hver gang jeg ser familien min. Heldigvis er det ikke lenge til vi skal ha foreldrene mine ned til Mandal , og samle gjengen for å feire min kjære mann i midten av august også.

Jeg har alltid nerver foran en sånn tur som dette. Men med min gode venninne i bilen, så blir der ikke stille. Vi prater som regel alltid på både inn og ut pust. Løser all verden av utfordringer for hverandre, og deler råd med hverandre. Det er vennskap som jeg virkelig setter stor pris på, og som hjelper meg i hverdagen. Nå skal jeg få på meg sminke, og kle meg i komfortable klær. Blir nok langbukse i dag, da det er meldt skikkelig dritt vær. Men nå er det ut på langtur igjen, så jeg krysser fingrene for at det blir en strålende dag!

Klem fra Wenche

3 kommentarer
    1. Elise: Virker som du ikke vet åssen det er å leve med angst og kroniske smerter. Man blir fysisk og psykisk utmattet og kan ikke bare «skjerpe seg», det vet de fleste oppegående mennesker i 2020. Håper du tenker deg om før du skriver neste gang og ikke er så nedlatende. Vi burde alle passe på hverandre og være gode, verden er tøff nok.

      Håper du koste deg sammen med familien i dag Wenche 😊

    2. Du virker så sliten hele tiden. Etter hver aktivitet (om det så er å gå til butikken og handle) ligger du i sofaen og skal slappe av resten av dagen. Altså, du må gå ned i vekt, skjerpe usunne matvaner, trene ordentlig, så skal du se at du blir både friskere fysisk men også psykisk. Du må rett og slett slutte å syntes synd på deg selv og skjerpe deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg