NÅ SKAL JEG LÆRE!

 

God morgen!

En av de tingene som jeg ønsker å bli bedre på, er de tekniske utfordringene ved min Youtube kanal. Det handler om å kunne redigere bedre, og bruke litt mer tid på å få filmene i høyere kvalitet. Jeg har derfor begynt å lære meg mye mer av det som finnes inni den redigeringsappen som jeg bruker på telefonen min. Det handler om å teste de ulike verktøyene, og bare kaste seg ut i det. Så jeg tok bare litt video her hjemme, og så brukte jeg den som et utgangspunkt. Da kunne jeg prøve og feile, uten at det var dumt på noen måte. Herlighet, som jeg bruker energi på ting som jeg egentlig ikke trenger å stresse over. For det var ikke få ting som jeg lært i løpet av bare få minutter. Jeg må ikke være så redd for å gjøre feil, eller å teste ut nye ting! Det er jo ikke så vanskelig, men jeg tror liksom at det ikke ligger for meg. Nå er jeg klar for å gjøre en bedre jobb, og utvikle kanalen min på en god måte. Skal bruke mer tid på den, og finne nye løsninger på ting. Så gøy å kjenne på mestring. Dere vil se en gradvis endring i mine filmer fremover, for meg må teste litt om gangen.

Tekniske utfordringer har alltid vært skremmende for meg. Og jeg har virkelig jobbet masse med å komme over det. Noen ganger blir jeg ganske oppgitt over min egen usikkerhet. Men det eneste som hjelper. er å øve. Ta en ting om gangen, og fokusere på det som gir meg mestring. Jeg er ikke så dum som jeg kanskje tror, og må gi meg selv sjanse til å faktisk lære ting i mitt eget tempo. Rart hvordan det kan være skremmende å trykke på noen knapper, eller forsøke på noe nytt. Heldigvis er jeg nå blitt tryggere på mine egne evne, og lar meg ikke lenger stoppe av negativt tankesett. Da jeg tok datakurs for en tid tilbake, så ble jeg nødt til å tenke annerledes om meg selv. Og ta den tiden som jeg trengte, før jeg tok eksamen. Nå har jeg ikke en eksamen i Youtube redigering, men et sterkt ønske om å lage bedre og mer profesjonelle videoer. Hvor jeg kan leke litt, og gi det mitt eget særpreg. Gleder meg faktisk veldig til å satse på video, og til å bli noen hakk bedre. Å gi seg selv nye utfordringer, er noe som jeg er god på. Og ny kunnskap er viktig, sånn at man får personlig vekst.

Jeg føler meg endelig i klar for å ta nye steg. Det er viktig å lære seg mer om det tekniske, og faktisk gi min Youtube kanalen et løft. Så lenge jeg koser meg med det, så kommer jeg til å fortsette med Youtube. Er nok ikke så mange i min alder her i Norge som driver med det, men desto mer publikum kan der være der ute til meg. Jeg tror at der vil komme flere følgere, når kvaliteten heves noen hakk. Og jeg skal fortsette å være meg selv, akkurat sånn som jeg er.

Klem fra Wenche

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg