NAKEN, MEN LIKEVEL STERK!

 

God kveld!

Jeg har publisert mange innlegg som har vært personlige, og som har inneholdt ganske utleverende innhold. Selvsagt har jeg hatt noen grenser, men føler likevel at jeg har sluppet dere ganske langt inn i mitt indre følelsesliv. Jeg angrer ikke på det, og det er viktig for meg å kunne fortsette med det her på bloggen min. Der vil jo være ganske mange innlegg fra hverdagen min generelt, men jeg ønsker fortsatt å dele mine ting med dere.

Der har vært ganske mange utfordringer de siste årene, og følelsene mine har fått kjørt seg ganske så heftig. For jeg har vært i dype daler, og hatt noen gode oppturer iblant. Jeg måtte snu opp ned på hele livet mitt, og det har ikke vært lett. Livskrisen min har endret meg som menneske, og jeg har kjent på sterke følelser. Masse sinne og frustrasjon. Bitterhet og avmakt. Vært fly forbanna i lange perioder. Men jeg har etter hvert klart å kjenne på glede og mestring.

Noen ganger kan jeg føle meg ganske så avkledd og naken. For jeg deler fra mitt innerste. Men så vet jeg at åpenhet hjelper. Det er da jeg klarer å ta brodden av det vonde. Når jeg slipper det frem i lyset, og så tar kontrollen over det. Det er mange ganger svært sårt og vanskelig. Men jeg har aldri gitt opp håpet om en bedre hverdag. Jeg vet at åpenheten har sin pris, og det må jeg ta så godt som jeg kan. Likevel føler jeg at bloggen har dratt meg gjennom dagene.

Hver eneste dag har jeg skrevet blogginnlegg. Tømt hodet mitt for tanker og følelser. Hatt en avtale med meg selv, og holdt aktiviteten oppe. Ikke blitt liggende i sengen, og bare gråte i mismot. Det har fristet mange ganger, men jeg har hatt oppgaver som må gjøres. Der er jeg svært streng mot meg selv, og det har reddet meg. Min stahet har holdt meg i live. Og en sterk kjærlighet til mine barn, og min kjære ektemann.

Nå varer ikke de vonde periodene så lenge, og jeg klarer å hente meg inn igjen ganske kjapt. Det kan fortsatt gjøre svært vondt. Men jeg har et annet utgangspunkt nå. Min hverdag er fylt opp med unger og mann, avtaler og aktiviteter. Jeg har nære vennskap som bygger meg sterkere. Der kommer kjærlighet til meg fra mange kanter, og jeg våger å ta i mot. Det er annerledes nå, og jeg er så glad for å få oppleve denne måten å leve på. Jeg ante ikke at den eksisterte. Men nå er jeg her, og det er befriende!

Klem fra Wenche

1 kommentar
    1. Utleverende innhold…eh, nei.
      Du kan aldri fortelle noe konkret, for du må jo skjerme din familie.
      Dette her har du skrevet om før …opptil mange ganger…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg