Når blir jeg god nok?

Noen ganger så driver flink pike problematikken meg nesten til vanvidd! For jeg pusher meg selv gang på gang videre uten stopp. Når skal jeg si til meg selv at dette er godt nok? For jeg vet jo at jeg jobber altfor hardt i lange perioder fordi jeg ikke tror noe annet enn det er godt nok. Sånt kan man virkelig bli frustrert av. Jeg kjører på gang etter gang. Akkurat som om styggen selv var etter meg.

I hele min karriere så har jeg vært sånn. Og alt bunner ned i den forbaskede mobbingen som var i barndommen. For der lærte jeg at jeg ikke var god nok. Og jeg lærte meg selv et mantra som er skikkelig skadelig i lengden. Jeg sa til meg selv at jeg var stygg, men at jeg aldri skulle være dum! Og dermed har jeg alltid jobbet som en gal, og gått på den ene smellen etter den andre. Det vil jeg ikke skal skjer enda en gang.

Jeg sier til alle andre at de er gode nok, og jeg mener det fra hjertet. Men hvorfor kan jeg ikke klare å si det til meg selv? Hvorfor lar jeg styggen på ryggen få overtaket gang på gang? Hva er det som svikter inni hodet mitt? For jeg vet jo veldig godt at dette er helt feil tankegang. Likevel så gir jeg jernet, for å være sikker på at det er godt nok. Og jeg vet at det kommer ikke til å forsvinne helt.

Det er positivt å ville prestere bra. Men jeg har en tendens til å alltid gjøre litt mer enn det som er forventet. I kurset jeg deltar på, så får vi beskjed om å blogge minst en gang daglig, og vi er ekstra gode dersom vi blogger to ganger daglig. Og hva velger jeg å gjøre da? Jo , jeg klemmer i vei med tre blogginnlegg hver eneste dag! For da vet jeg at jeg er i forkant, og at det kanskje er godt nok. Bare les her!

Når skal jeg da gi meg selv et klapp på skulderen, og si til meg selv at dette er mer enn godt nok? Det er virkelig noe som jeg må jobbe meg gjennom, og jeg vet ikke om det kommer til å endre seg noe særlig. Men jeg elsker å jobbe masse, og det holder meg i aktivitet. Så det hjelper meg jo også. Noen ganger skulle jeg bare ønsket at jeg kunne roet meg ned. For jeg er jo sliten iblant.

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Jeg kan gi deg et klapp på skuldra så lenge.. for det fortjener du ❤.. og du fortjener et klapp på skuldra av deg selv også.. håper du klarer å gjøre det veldig snart 😊 husk også å ta deg et pust i bakken, en liten pause og si til deg selv at du er god nok ⚘⚘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg