Når en sang sitter fast…

Får du noen ganger en sang på hjernen? Den bare svirrer inni hodet ditt om og om igjen? Sånn har jeg hatt det i over en uke nå. For jeg har den siste tiden prøvd å synge litt annen type musikk, og da ble jeg hektet på Still loving you. En gammel klassiker for mange, men jeg har ikke hatt noen forhold til den sangen. Men etter at jeg sang den, så sitter den i hjernen min. Og jeg går å nynner på den hele tiden. Så i dag var vi bare helt nødt til å øve mer på den. Heldigvis så er det en sang som mange liker, så det var helt ok for gruppen å spille den i dag også.

Jeg merker at musikken bare tar mer og mer plass i livet mitt. Der ligger så mye følelser i min musikk, og jeg forsøker alltid å spre et budskap i min tekster. Når jeg synger mine egne tekster, så er jeg veldig personlig. Men det føles veldig godt for meg, og jeg blir så lykkelig av å drive på med dette. Musikk kommer alltid til å være viktig for meg, og jeg er stolt av å kalle meg for låtskriver. Det er noe eget å skrive sangene selv, og faktisk kunne formidle sine egne tanker og følelser på denne måten. Jeg gleder meg til å kunne ha konserter med kun eget materiale.

Musikk får meg til å slappe av. Så det bør du også prøve å bruke som et viktig verktøy i hverdagen. Man kan sovne til musikk, eller man kan roe tankene. Det er lov å danse, eller bare lytte med lukkede øyne. Du bestemmer, og finner ut hva som passer best for akkurat deg. Men jeg håper at du lar musikken få en plass i din hverdag. Det kan hjelpe det mye mer enn det du tror!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg