Når kvinner hater kvinner!

Det har vært ganske intense dager denne uken. Men jeg har kommet meg fint gjennom dagene, og er bare litt ekstra sliten. Men jeg må si at de siste dagene, så har jeg virkelig kjent på mange følelser. Kvinner som hater kvinner, har virkelig vist seg tydelig de siste ukene. Det er ikke lett å holde tungen beint i munnen i slike situasjoner, og jeg har stort sett holdt meg rolig. Jeg har likevel gitt min støtte, og sagt tydelig i fra hvor jeg står. Men dette innlegget handler om hvordan vi kvinner kan være mot hverandre. Det handler ikke bare om akkurat den uroen som er blant bloggere nå.

For hva er det som skjer når der oppstår konflikter? Hvordan snakker vi om hverandre, og til hverandre? Og hva er det som skjer når voksne kvinner får nok? Har vi da lov til å bare gjøre akkurat som vi vil, uten å vite hvordan vedkommende egentlig reagerer? For uansett hvem dette gjelder, så er vi bare mennesker. Og der finnes en grense for oss alle sammen. Vil man virkelig sende medmennesker ut i skikkelig vanskelig farvann? Det er skremmende å se hvor langt ned man synker underveis i en konflikt. Konflikter kommer fordi følelsene blir for sterke, og man får et behov for å si ifra. Det kan jeg skjønne, og jeg kan til tider være ganske hissig selv.

Men det må være en grense. For alle sammen kan virkelig få store problemer, og da må man være utrolig sterk der og da. Jeg skulle ønske at vi alle sammen var i stand til å løse konflikter bedre. Inkludert meg selv. Da hadde man unngått så utrolig vonde situasjoner, og det kunne roet seg ned kjappere. Men så er det de følelsene da, som man ikke helt klarer å styre. For meg så handler det også om egen moral, og hva man er selv er villig til å gjøre. Vi voksne skal lære våre barn å takle utfordringer i livet. Er det dette vi ønsker å lære dem? Ansvaret ligger hos oss, og der har vi alle sammen en ryddejobb.

Dette innlegget er ment til oss alle sammen. For både du og jeg kan forbedre oss når det kommer til håndtering av konflikter. Denne uken har jeg lært masse, selv om det har vært vanskelig. Og det er viktig at man lærer av sine erfaringer, og det gjelder særlig på de smertefulle opplevelsene. Å ha en konflikt gående, er slitsomt for alle parter. Så man må kanskje tenke seg litt om, og forsøke å finne løsninger som kan gi konflikter en avslutning.

Jeg ønsker dere alle sammen en fin helg, og ta godt vare på hverandre! Vi snakkes her igjen i morgen tidlig.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat : wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

20 kommentarer
    1. Jeg likte deg veldig godt før dette. Nå syntes jeg egentlig dette bare ble veldig stakkarslig. Tenk å være en voksen kvinne, med barn, og skal fremme psykisk helse – så har du null respekt for andre sine meninger. Jeg har respekt for dine tanker og at dette er det du mener, men her kunne du holdt deg voksen. Wow.

    2. Skam deg. Mette er modig som tør å ta opp kampen ! Hun skjønner at det er hun du sikter til. Trodde du var bedre enn dette

    3. Jeg registrerer at du har fått to lange gode og velskrevne kommentarer som du ikke har godkjent. Det gjør forsåvidt ingenting da de ligger ute for et langt større publikum enn denne lille bloggen. Nemlig på kvinneguiden.

    4. «Vi voksne skal lære våre barn å takle utfordringer i livet. Er det dette vi ønsker å lære dem? Ansvaret ligger hos oss, og der har vi alle sammen en ryddejobb»

      Du mener vi ikke skal lære barna våre å stå opp for seg selv når noen bebehandler de skikkelig dårlig?
      At døtrene våre skal la seg overkjøre, rundlures og skremmes til å holde kjeft om det som er urett? For hvis ikke er de kvinner som hater kvinner…?
      Det er på tide å våkne opp og se denne saken fra andre siden nå tror jeg! Virkelig!

      1. Jeg er så lei av dette misbruket av ordet «hat»! Hat er noe helt annet enn det vi bevitner i disse dager. Mette og co. sier bare i fra om at de ikke har mottatt en vare/tjeneste som de har betalt for. Uff, dette var skuffende lesning. Dette ble siste gang jeg klikket meg inn på denne bloggen.

    5. Det ser ut til at du velger å ikke godkjenne mine kommentarer, og deg om det, men tåler du ikke at sannhet og fakta bli publisert så burde du heller ikke ha åpent kommentarfelt.
      Et godt råd, skaff deg støttespillere som kan få deg til å skjønne hva alt dette handler om og fjerne den forelskelsen du har til AB, for den forelskelsen vil bare skade din blogg-karriere dersom du kun blir assosiert som AB-Lover, men du velger selv hvilken sti du går, selv om kompasset viser deg feil retning akkurat nå

    6. Så du mener at kvinner aldri kan stille seg kritiske til andre kvinner, pga vi alle er kvinner? Jeg heier frem dem som fortjener det, og er kritisk til dem driver uetisk og forsøker å svindle andre. Uansett kjønn! Du burde støtte dem som står fram nå, det er beintøft for dem det gjelder! Mette Ask hater ikke og hetser ikke, men er kritisk. Og det må være lov å kritisere en business og et kurs som ikke holder det som er lovet.

      Du burde virkelig tenke gjennom hva du faktisk støtter her, for du virker oppriktig som en flott og hardtarbeidende blogger. Men dette kan ødelegge omdømmet ditt totalt, og det unner jeg deg ikke.

    7. Er veldig tydelig hva du sikter til i innlegget ditt. Synd at du ikke ser forskjell på at en bedrift har en konflikt med kunder og kvinner som går løs på hverandre.

      Abip er en bedrift!

    8. Hei Wenche. I et av dine første innlegg skriver du at du er en av ti heldige utvalgte som har blitt håndplukket til å bli veiledet av Anne Brith. Hun skal følge dere opp og gjøre dere til store stjerner. Føler du at hun har holdt det hun lovet deg? Føler du deg ikke ført bak lyset overhodet, når hun nå har over 100 deltakere – fordi alle som betalte har fått plass? Det var jo ikke noe eksklusivt kurs alikevel, og det er faktisk dønn umulig å følge opp 100 stykker. Ikke skjønner jeg at 100 stykker kan lykkes som influensere heller, da det bare er en liten promille mennesker som får det til. Du har fulgt «oppskriften» slavisk, men er ikke i nærheten av selv den minste influenseren i Norge.
      Jeg skriver ikke dette for å trykke deg ned. Jeg er ikke en kvinne som hater kvinner. Men jeg misliker falsk markedsføring og svindel, noe Anne Brith AS åpenbart har drevet med. Jeg liker deg, Wenche, og trodde du var smartere enn dette. Skjønner at det er hardt når en du virkelig ser opp til har lurt deg, og jeg skjønner at det er tungt å innse at den store drømmen din – med all den tid og energi du har lagt i det – mest sannsynlig er uoppnåelig. Jeg følger deg gjerne den dagen du legger AB på hylla og heller støtter de som virkelig trenger støtte. De som har blitt svindlet, trakassert, skjelt ut og blokkert av din store mentor. Ønsker deg alt godt.

    9. Dette har absolutt ingenting med hat å gjøre. Det har med at kursdeltagerne ikke har fått det de har blitt lovet og betalt for. Det er en grunn til at Forbrukertilsynet vil se på saken.

    10. Gjennomsiktig hva du egentlig hinter til her og det er vel ingen som hater. Men noen er veldig kjappe med å dra hat kortet når det blir rettet kritikk mot noe man synes er uetisk og urettferdig. Om man driter seg ut kommer man veldig langt med litt ydmykhet og vilje til å gjøre urett til rett igjen. Kaster man seg ned å leker offer gang på gang får de fleste til slutt nok.

    11. Dette innlegget gjør meg bare trist. Det må da virkelig være lov å gi uetiske BEDRIFTER kritikk uten at det skal handle om at kvinner hater kvinner.

      Synes T har gode poenger.

      1. Nå ble jeg skikkelig skuffet 🙁 Selv om du hevder disse betraktningene å være om alt mulig annet så refererer du selv til de siste ukers tumulter. Og jeg ble utrolig trist av at det etterlatte inntrykket som denne teksten gir er at Mette Ask og de andre kvinnene som har våget å ta til motmæle er kvinner som hater kvinner.

        Dersom du VIRKELIG mener at kvinner skal heie hverandre frem så burde du heller flagge din støtte til Mette Ask selv om du ikke har hatt samme opplevelse som deg. For det må da være enestående at hun våger å ta en tøff debatt? Du kan støtte henne i at hun er tøff som ikke godtar dårlig behandling. Selv om du selv ikke har blitt behandlet dårlig. Da hadde du vært en kvinne som støtter andre kvinner.

      2. Kvinner som hater kvinner.
        Interessant….hvorfor støttet du da åpenlyst Brit Raugstad på Insta? Hun meldte seg inn undercover i FB-gruppen til Mette Ask for å se hva som ble sagt i gruppen.
        Da støtter jo du henne ,det er da har.
        Du som snakker så høyt om åpenhet og om å støtte hverandre. Ble ikke det feil?
        Nå har Brit fjernet alle kommentarer på det innlegget, eller dere som kommenterte på det fjernet det. Det er feigt det.
        Synd at du ikke ser dobbeltmoralen selv.

    12. Hvordan mener du Mette og co kunne gjort det annerledes når AB slenger på røret (som dokumentert i DB), skriker og truer? Og mer viktig: du som selv har blitt mobbet, hvorfor er du så rask å ta parti i en sak som dette – og ikke med ofrene? Hadde ikke du trengt støtte om det var du som ble truet av AB? Det handler ikke om kvinner som hater kvinner. Leser du innlegget til Mette ser du at hun ikke hater AB.

      1. Det handler ikke om at kvinner hater kvinner. Det handler om at en kvinne svindler andre kvinner. Og det er vel ikke greit, eller?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg