Når medgang er vanskeligere å takle en motgang…

Nå  skal jeg forsøke å forklare hvorfor medgang noen ganger er vanskeligere å takle enn motgang. For akkurat nå så opplever jeg medgang, og det gjør meg faktisk ganske trigget. Det fikk meg til å tenke. For jeg er jo kjempeglad for at fremtiden blir lys og spennende! Faktisk så er det nesten uvirkelig at brikkene nå kommer på riktig plass. Men det gjør meg ganske urolig. For jeg er rett og slett ikke vant med å møte medgang. Jeg pleier å møte på vanskeligheter ganske ofte, og de siste 10 årene har vært veldig krevende.

Livet mitt har virkelig inneholdt mange utfordringer. Men jeg føler meg tryggere på å takle motgang enn medgang. Det er på tide å endre den tanken. For akkurat nå så er fremtiden lysere enn på veldig lenge. Og jeg er i en posisjon som vil medføre mange nye opplevelser når tiden er inne. Så jeg går jo rundt her med sommerfugler i magen konstant. Jeg er veldig glad. Men så er jeg litt redd også. For dette kommer til å bli utfordrende for meg. Nå må jeg tillate meg selv å nyte godene litt også. Det virker så fremmed for meg.

Tenk at det kan være så “skremmende” å møte medgang. Det forteller meg at jeg er preget av  alt som har skjedd i fortiden min. Men nå er jeg endelig på en fin vei videre i livet. Det vil fortsatt være krevende. Men jeg kan være større optimist. Jeg må lære meg selv til å forstå hva som egentlig skjer akkurat her og nå. Dette kommer til å bli en spennende vår og sommer. Jeg gleder meg til å prate nærmere om dette om en stund. Men nå har jeg nok med å skjønne det selv. Det kommer til å ta en stund. Men så tror jeg lykken blir enda større!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg