NÅR PYNTER DERE TIL JUL?

God kveld!

Nå er jo vi kommet til november, og da begynner alltid vår lille diskusjon i heimen. Når skal vi ta frem julepynten, og julelysene utendørs? Hva er liksom innafor? Må man vente til nærmere advent, eller kan man bare kjøre på? I fjor valgte vi å være ekstra tidlige, og hadde julen fremme allerede nå i starten av november. Men i år er det ikke flertall for det, for å si det sånn. Nei, her skal vi vente litt til. Men jeg kjenner at nå kribler det litt. Det er jo så koselig med masse lys utenfor, og julekos inne i stuen vår også.

Har dere startet allerede? Eller venter dere litt til, sånn som oss? Hver enkelt må jo selvsagt bestemme dette selv. Men nå har jeg liksom begynt å bli litt uenig med flertallet her hjemme, og vil komme i gang. Muligens jeg må forsøke å diskutere meg frem til en litt tidligere dato. Vi skal etter planen henge opp utelysene i slutten av november. Og akkurat nå, så føles det skikkelig lenge til. I denne mørke tiden, lengter jeg etter lys og koselig stemning.

Nå lurer jeg på om dette er noe som kommer med alderen? For jeg var ikke sånn tidligere, og det hele føles ganske så rart. Men jeg merker at dette nå er så mye viktigere enn før. Og jeg må flire litt av meg selv også. Det er jo helt rart hvordan man kan endre seg i dette livet her. Vel, jeg håper at disse ukene nå går fort. For det skal bli nydelig med masse lys, og den king size stjerna i vinduet her hjemme. Herlighet, som jeg gleder meg!

Klem fra Wenche

10 kommentarer
    1. 2. November er altfor tidlig, men sånn etter 20. begynner jeg å ta fram kassene, ja😍Da går det jevnt med litt pynting hver dag, og så sitter jeg og bare koser meg første søndag i advent, for da er det meste ferdig. Men ikke juletreet, det venter jeg med til lille julaften 🤗🎅🎄
      Ha en fin førjulstid🥰

    2. Alt for tidlig med julepynt enda! Vi er jo bare i november! Haha… 😀 Men lys ute og inne i mørketida er helt innafor. Jeg hopper over advent, og pynter med masse nisser når det er på tide med rødt og julestemning. Varierer veldig når det er. Men koselig med julestemning, og enhver må få gjøre det på sin måte, ja 🙂

    3. Onsdag 1 desember kommer alle mine juleting ned fra loftet. Da venter jeg ikke en dag lenger, om du så mitt innlegg i dag så var jeg og fikk såå mye julestemning i dag at jeg helst ville satt i gang nå. Men selv for en juleelsker som meg så får jeg nok i slutten av desember så jeg venter 😍

    4. Jeg sverger til adventstid først. Lilla lys og duker. Adventstaker og nisser og lyskjeder ute.
      Så bytter vi til rødt slik at siste helga før selve julehelga er vi ferdigpyntet.
      Tidligere pyntet vi til jul først på lillejulaften.

    5. Det er jo et spørsmål med mange svar 😂 Jeg er av de som venter til 1 desember eller første søndag i advent. Det å la adventstiden være en ventetid med forberedelse til julefeiringen er viktig for meg. Litt gammeldag kanskje, men sånn er det hos oss 🥰 Du skal se ukene flyr! God hel til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg