Når smertene tærer på meg…

God morgen!

Jeg elsker den effekten som trening har på både hodet og kroppen min. Men jeg blir stadig fortvilet av hvor utfordrende det kan være å holde på de gode rutinene. Selv om man vet at det er viktig, så hender det at man glipper taket i den gode rytmen. Og så blir konsekvensene av det, langvarige smerte utfordringer. Eller rettere sagt, et aldri så lite smertehelvete. Beklager ordbruken, men denne sommeren har smertene tatt innersvingen på meg.Selv om jeg er kommet i gang igjen med trening, så sitter smertene sterkt i kroppen min enda. Og for å være helt ærlig, så tærer det ganske mye på meg nå. Begge hendene mine er vonde, og den høyre armen er svært smertefull helt opp til skulderen. Muligens en senebetennelse på gang der. Fingrene vil ikke bære noe som helst, og det er utfordrende å kunne holde en mikrofon i hånden. Vel, ærlighet varer lengst og jeg pakker det ikke alltid inn i fine ord. Det er noen ganger litt vel mye, og jeg blir motløs som alle andre. Å alltid være optimist, har sin pris. For når man da går litt tom , så er det synlig.

Treningen holder meg oppe akkurat nå, og gir meg det nødvendige puffet i baken. Så jeg er nøye med å få inn minst 30 minutter fysisk aktivitet hver dag. Da får kroppen min bedre blodsirkulasjon, og det letter litt på de verste smertene mine. Dette innlegget er kanskje ikke så veldig sprudlende og positivt. Men jeg kan ikke lyve for dere heller. Akkurat nå så må jeg jobbe beinhardt med meg selv, og gjøre kun ting som gjør meg godt. Heldigvis har jeg en mann som skjønner det, og som nå er min motivator  på treningen, ved å pushe meg avsted. Jeg er jo ganske treg til å komme i gang noen ganger, og da har jeg gitt ham tillatelse til å få meg opp av sofaen. De neste ukene skal jeg passe ekstra godt på meg selv, og så venter det nye undersøkelser hos fastlege og revmatolog etter ferien. Trening skal være på plass i hverdagen, og så skal jeg kose meg med musikken. For den gjør meg glad, og jeg trenger all positiv inspirasjon akkurat nå. Min hverdag er som den er, og jeg kan ikke holde alt det negative skjult for dere. Ja, jeg smiler og har det bra. Men de smertene som ingen ser, gjør faktisk veldig vondt for øyeblikket.

I dag har jeg trening, blogg og date med kjæresten på programmet. Det kommer til å bli en fin lørdag, og så skal jeg være tilstede i øyeblikket. Bevilge meg å bruke litt smertestillende, sånn at jeg kan få en fin kveld sammen med min mann på Tiedemands Cafe. Der skal vi spise en god middag i kveld, og feire bryllupsdagen noen dager på etterskudd. De gode øyeblikkene skal nytes til fulle. Håper dere også får en fin dag.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg