Naturen hjelper meg!

Nå kommer snart våren! Jeg gleder meg veldig , og er vel forsynt av vinter. Det har vært så deilig å gå turer den siste uken. Snøen er borte, og man kan kjenne at våren nærmer seg litt. Men så er der jo ganske kaldt enda, så det er en frisk opplevelse. Her om dagen så gikk jeg tur, og der var kun 2 grader. Jeg skal si deg at det var en særdeles kald tur for meg. Men jeg kom meg gjennom det, og jeg fikk god tid til å tenke. Jeg merker at naturen hjelper meg. Det er noe som skjer med meg når jeg går alene. Da kan jeg få tenke litt på de tingene som er utfordrende i livet mitt, og det som er godt i livet mitt.  Det er som om hodet jobber i et eget modus når jeg går tur.

Jeg må prioritere gåturer fremover. Det trenger både hodet og resten av kroppen. Jeg gjør det jeg kan for å ikke bli for deprimert. Heldigvis kjenner jeg meg selv veldig godt. Så jeg ser faresignalene tidligere nå enn før. Nok en gang har jeg møtt på vanskelige utfordringer. Da må jeg komme meg ut, og la kroppen få nok  bevegelse. Fysisk aktivitet stimulerer hjernen til å tenke annerledes. Når jeg må ta valg, så trenger jeg en kropp som fungerer. Det kan komme tider hvor jeg virkelig må være sterk. Det forbereder jeg meg på nå. Det gjelder å komme inn i en god rutine, og gjennomføre det som jeg har planlagt.

Nå trenger 3-4 gåturer i løpet av uken. Det er ikke så vanskelig å få til dersom man tenker riktig. Men jeg må jobbe med å holde motivasjonen oppe. Jeg føler at det hjelper meg. Da er det viktig å gjennomføre det. Så får jeg heller droppe andre ting akkurat nå. Energien kommer tilbake etter hvert. Da blir jeg sterkere, og kan være klar til å ta de kampene som kommer min vei!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg