Nei takk!

Føler meg sterk, som sa nei!

Jeg har lært at det er viktig å holde noe igjen, som kun er til meg selv og mine nærmeste. Her om dagen fikk et jeg tilbud, hvor jeg ble spurt om å delta i en video med et bestemt tema. Et særdeles viktig tema, men det var umulig for meg å kunne si ja til akkurat det emnet. Fantastiske mennesker, som skjønte det uten problem. Og vi jobber med andre planer allerede. Men jeg fikk en mulighet til å teste mine egne grenser. For jeg måtte si nei, selv om noen deler av meg ønsket å fortelle alt sammen.

Heldigvis har jeg mine regler, og jeg velger å forholde meg til dem. Ikke gå lenger en det som er forsvarlig. For jeg ønsker fremdrift, og ikke tilbakeslag eller store konflikter i etterkant. Jeg kjente med en gang, at dette kunne jeg bare ikke gjøre. Det ble for nært, sårt og personlig. Ubeskrivelig deilig å bli møtt med forståelse, da jeg takket høflig nei takk til denne muligheten. Der er mange dilemmaer som dukker opp, når det kommer til åpenhet rundt psykisk helse. Og jeg må verne om mine egne verdier.

For min del så er det veldig viktig å ikke dele absolutt alt. Der må være noe som kun er mitt, og som jeg ikke ønsker at alle sammen skal vite om. Det handler om personlige traumer, og kan fort involvere andre mennesker. Da sier jeg nei, og holder det for meg selv. Mine grenser er nok tøyd mer enn mange andres. Men også jeg har et punkt hvor jeg sier stopp! Og jeg har skjønt hvor viktig dette er for meg, og for min nærmeste familie. Vi trenger vårt private rom, der ingen andre har tilgang.

La oss alle sammen få ha våre egne grenser, og respektere hverandre. Jeg kommer garantert til å utvikle et samarbeid med disse herlige folkene. Men jeg må ta det i temaer som er ok for meg å dele mer om. Jeg er så takknemlig for at jeg får mulighet til å formidle mine tanker og erfaringer. Men vet dere noe? Det føltes litt som en slags seier, da jeg våget å takke nei til tilbudet.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg