Nei til negativitet!

Jeg har erkjent noe veldig viktig for meg selv den siste tiden. Det er på tide å innse at man faktisk klarer å få til noe. Nå må jeg jage vekk de negative tankene, og holde dem på betryggende avstand. For når jeg holder fokuset på riktig plass, så skjer der ting. Da faller flere brikker på plass, og man er plutselig kommet lenger i mange prosesser. Men det er jo ganske vanskelig å se, dersom man lar negative ting få ta plass inni hodet. Man trenger ikke være psykisk syk for å kjenne på det, for vi klarer det alle sammen. Det er rart hvordan vi så ofte lar andres negativitet smitte over på oss selv. Noen ganger merker man det ikke heller. Så sitter man der, og tenker plutselig mye mer negativt enn man burde.

Det har virkelig vært viktig for meg å luke dette vekk i min hverdag. Ta et aktivt grep, og faktisk ikke godta negativiteten. Jeg trenger ikke å bære mer byrde enn det jeg allerede gjør, og jeg ønsker å ha et positivt fokus i min hverdag. Da må jeg luke bort det eller de som påfører meg negativitet. Høres nokså brutalt ut, men det er faktisk veldig viktig. Janteloven skal ikke jeg ha i min hverdag, så da vil jeg ikke bli påført den av andre heller. De får heller synes at jeg er unormal. Men det lever jeg veldig godt med. I det øyeblikket jeg aksepterte at jeg føler meg annerledes, så ble livet enklere å håndtere. Så da vil man jo ha et godt liv, og ikke hele tiden bli hakket på av mennesker som kun tenker negativt om alt og alle.

Nå er jeg sjef i eget liv, og det er veldig godt å kjenne på. Det kommer til å være dager hvor jeg tryner skikkelig. Men jeg har aller mest gode dager nå. Det forteller meg at riktig fokus hjelper, og det kommer til å føre meg videre i livet. Nå har jeg staket ut en kurs, og det er kjekt å bevege seg i den retningen. Sammen med flotte mennesker som virkelig ønsker å heie meg frem. Det setter jeg stor pris på, og det er godt å kjenne på den støtten. For når det stormer som verst, så kan man trenge at noen står rundt en. Jeg er veldig bevisst på at denne bransjen er tøff, og at man virkelig må kjempe for sin egen tilværelse. Så jeg er forberedt på harde tak. Så jeg tenker at det var lurt å rydde litt. Luke vekk det som gav meg negativ energi, og heller fokusere på kreativitet og positivitet!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg