OPPGJØR MED MEG SELV!

God kveld!

Først av alt, så må jeg takke for alle de fine tilbakemeldingene på min nye hårsveis! Så godt å få slike fine ord i innboksen min. Jeg er strålende fornøyd selv, og det er jo tross alt det viktigste. Deilig å føle seg fin i hverdagen.

Det er flere årsaker til at jeg nå har det bra. Mange brikker er kommet på plass, og jeg har på mange måter tatt et oppgjør med meg selv. Hva er det jeg egentlig ønsker å få til? Hvordan skal jeg komme meg dit? Og hvorfor setter jeg sperrer i mitt eget hode? Å sette begrensninger på meg selv, har jeg nok gjort ubevisst hele livet. Det er akkurat som at der er en innebygd negativitet inni hodet mitt, og den forteller meg alt som jeg ikke kan få til å gjøre.

For en tid tilbake, så ble jeg skikkelig lei av denne indre demonen. Jeg ble så rasende, og ba ham ryke og reise. Der skal ikke være noen som ødelegger for meg nå, og jeg skal i hvert fall ikke gjøre det selv. Å si positive ting til seg selv hver eneste dag, holder denne demonen borte. Når jeg fokuserer på det som jeg mestrer, så slipper jeg ikke demonen til lenger. Jeg har mange kvaliteter, sånn som alle dere andre der ute. Og jeg har bestemt meg for å bruke dem på en positiv og kreativ måte.

Jeg måtte gi meg selv lov til å stråle. Sette meg selv fri, og bare være meg. Ikke være så engstelig for hva alle andre måtte tenke om meg, og heller fokusere på å slippe personligheten min fri. Kanskje kjenner du det igjen i det jeg snakker om her, eller så har du ikke hatt noe trøbbel med det. Mitt selvbilde har vært så ødelagt i veldig lang tid. Nå har jeg tatt tak i det over tid, og bygget meg opp igjen. Føler meg sterkere, og klar for å nyte hverdagen min.

Vi må ikke være så redde for å erkjenne de utfordringene som vi har. Jeg kunne ha latet som at alt dette bare var helt enkelt for meg. Men det er ikke sannheten. Jeg må jobbe hver eneste dag, og ha riktig fokus. Da klarer jeg å ha en så fin hverdag som nå, og da ser dere at jeg smiler bredt. For jeg har begynt å nyte disse dagene. Og det synes jeg at du også skal gjøre!

Klem fra Wenche

7 kommentarer

Siste innlegg