OPPSKRIFT DEILIG KYLLINGSUPPE!

God morgen!

I går så laget jeg en deilig kyllingsuppe med focaccia til middag. Det er en favoritt hos mine barn, og jeg liker den også veldig godt. Herlig med varm suppe nå på høsten, og det varmer liksom litt ekstra. Denne suppen laget min eldste sønn på skolekjøkkenet, og tok med seg oppskriften hjem til mamma. Siden den gang, har vi til stadighet kost oss med denne herlige suppen. Her kommer oppskriften:

ROBINS KYLLINGSUPPE

1 RØD PAPRIKA

1 GUL PAPRIKA

1 GRØNN PAPRIKA

1 PURRE

1 RØDLØK

KUTTES I SMÅ TERNINGER, OG SURRES LETT I OLJE.

STEK 400GR KYLLING I LITT SMØR , OG LEGG TIL SIDEN

1 LITER VANN

3 TERNINGER HØNSEBULJONG

3 TS KARRI

1/2 TS CAJANNEPEPPER

1/2 TS SALT

GRØNNSAKENE KOKES SAMMEN MED VANN OG KRYDDER I  CA 10 MINUTTER. VÆR FORSIKTIG MED KRYDDERET, DET KAN FORT BLI FOR STERKT.

RØR INN 1 BOKS KOKOSMELK OG 1 BOKS CREME FRAICHE. LA DET KOKE FORSIKTIG PÅ SVAK VARME. TILSETT KYLLINGEN TIL SLUTT, OG LA DET KOKE I NOEN MINUTTER FØR SERVERING.

Klem fra Wenche

 

6 kommentarer
    1. Hadde du kunne tatt oss med på en housetour? Hvordan ser katteburet ut? kunne du sagt noe om interiørstilen din og har du gode tips til turer i Mandal og omegn?
      Hilsen nyinnflytter.

      1. Hei!
        Tenker å ta en mini housetour når vi er i mål med oppussing. Katten vår sover ikke i bur. Jeg koser meg med turer i Furulunden. Er ikke så lommekjent i turområdene ellers desverre! Mvh Wenche

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg