Orker jeg mer?

Klarer jeg å lære mer nå?

Noen dager så suger jeg til meg kunnskap, og elsker å lære nye ting. Men jeg opplever noen ganger, at hodet mitt bare lukker seg. Det orker ikke å ta inn mer akkurat der og da. Da kan jeg kjenne på en slags slitasje, og jeg må bare roe meg helt ned. Slappe av med musikk, eller bare hvile litt. Ikke presse kropp og hode mer akkurat da. Jeg er nokså sikker på at dere også kan kjenne på det noen ganger. For vi utsetter oss selv for enorme mengder med inntrykk i løpet av en dag. ikke rart at hodet noen ganger forlanger en skikkelig pause. Jeg velger stort sett å lytte på de signalene som kroppen gir meg i hverdagen. For det fungerer best i lengden.

Hvordan skal jeg klare å konsentrere meg?

Heldigvis så kan man se ting når det passer en. De aller fleste lar oss få tilgang på kunnskapen også i etterkant. Så det ordner seg som regel alltid. Noen ganger er jeg bare for sliten, og klarer ikke mer. Det er en del av min helsesituasjon, så jeg forsøker å være snill mot meg selv. Trangen til å kunne lære mer, har ikke forsvunnet i voksen alder. Nei, jeg er skikkelig sugen på mer kunnskap. Men så stopper kroppen meg i noen perioder. Og jeg må bruke lenger tid enn andre på å komme meg gjennom det. I noen tilfeller, virkelig irriterende og frustrerende. Men jeg har akseptert det, og da går det litt lettere.

Jeg finner mine egne løsninger!

Vi skal ikke være så harde mot oss selv. Men heller godta vår egen situasjon, og finne gode løsninger på det som skjer. Jeg har funnet min måte å gjøre det på, og du må finne din. Lytt til deg selv, og finn ut hva som er viktigst for deg akkurat nå. Så putter du inn den nye kunnskapen, når det passer for deg. Der kommer garantert mange sjanser til å få seg den kunnskapen som man trenger. Og jeg kommer ikke til å gi meg. Alt tar bare litt lenge tid, og jeg må planlegge dagene mine bedre. I kveld skal jeg derfor lytte til et webinar, mens jeg ligger på sofaen. Alt går ,bare man vil tenke litt alternativt! Ha en fin kveld!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg