På tide å rydde!


God morgen!

Da er vi kommet i gang med ny måned, og jeg skal fokusere på mine nye rutiner. Bloggen har fra i dag av tre innlegg hverdag. Ett om om morgenen, og to om kvelden. Håper at dere vil sette pris på det, og besøke bloggen min. Jeg gleder meg til å skrive enda mer til dere, og dele mange ting fra mitt liv. Det er alltid spennende med nye overganger, og det tar litt tid før nye vaner setter seg skikkelig. Men planen er skrevet, og henger på kontoret. Oppgavene er fordelt på ulike dagene, så jeg har full kontroll som vanlig. Det gir orden inni hodet mitt, og fungerer svært bra i min hverdag. I dag skal jeg forsøke å rydde litt noen steder i huset, og så blir det å jobbe med mine kanaler. Jeg har alltid noe som skal produseres, så det er ikke mangel på aktuelle oppgaver heller. Heldigvis så skal jeg likevel rekke litt tid sammen med familien min også. Det er jo tross alt helg, og min mann er hjemme.

Det er merkelig hvordan der alltid kommer rot på visse steder. Og selv om jeg rydder det opp nå, så kan jeg garantere at der samler seg opp nytt etter kort tid. Jeg tror nok de aller fleste har slike steder i huset sitt, og kan ha samme utfordring som meg. Men jeg liker aller best å ha det ryddig, så da må jeg bare komme i gang. Tar ikke så mange minuttene å få det gjort, når man bare kommer skikkelig i gang. Heldigvis har vi ikke så mange problem områder igjen, så vi har blitt betraktelig flinkere. Handler vel litt om at vi har funnet en bedre rutine på ting, og mer struktur overalt. Da har man systemer som fanger opp rotet, og som hjelper oss til å sortere. Viktig å kunne kaste noe også etterhvert, og ikke alltid samle på alt som finnes i et hjem. Vel, vi rydder med hard hånd noen ganger i året. Da forsvinner der alltid noe, og vi ønsker å ha full oversikt på hva som finnes i kjelleren.

Så da må jeg bare komme i gang med dagens oppgaver. Håper at din lørdag også blir fin, så snakkes vi igjen senere i kveld!

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Rydding er det jeg ikke er flink til. Merker at jeg flytter på alt noen ganger…..og så MÅ jeg ta sånne skippertak og kaste.Så jeg skulle nok ha lagt en slagplan jeg også….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg