PASS DINE EGNE SAKER!

God kveld!

Hvem bestemmer om du er god nok? Hvilken rett har andre mennesker til å bestemme over din egenverdi? Skal man la andre personer få påvirke personlige valg?  Vel, jeg vet jo at det er ganske fort gjort å mene mye om mange andre enn seg selv. Alle mennesker går i den fellen noen ganger. Men skal vi egentlig tillate oss selv å gjøre det? Burde vi ikke helle passe på oss selv først, og så heie på hverandre istedenfor å kritisere?

Jeg synes det er så kjekt å se hvordan andre mennesker lykkes med å nå sine drømmer. Det inspirerer meg til å jobbe enda hardere for å nå mine egne mål. Ja, jeg kan nok være litt misunnelig iblant. Det tror jeg mange kjenner på noen ganger. Men jeg ønsker likevel ikke å være en kopi av noen andre der ute. Jeg er meg, og det må være godt nok. Når jeg jobber mot konkrete mål, så fokuserer jeg ganske hardt på meg selv. Mens når jeg kobler av, så heier jeg på mine forbilder.

Hvorfor blander vi oss inn i det andre velger å bruke livet sitt på? Jeg tror vi faktisk har mistet noen sperrer i samfunnet vårt. Dessverre er terskelen for å si negative ting til andre mennesker, blitt utrolig lav. Når man i tillegg kan gjøre det anonymt på internett, så blir det en farsott. La oss slutte med alt det negative tullet! Det er på tide å passe på sine egne saker, og la andre mennesker få leve sine liv i fred. Som en offentlig stemme, så får jeg både positivt og negativt. Men jeg er glad for at det er mest positivt i min innboks!

Hold fokuset ditt positivt, og vær god mot dine medmennesker. Fokuser på dine egne oppgaver, og dine mål. Da er du på riktig vei, og kan komme så langt som du bare vil. For dersom du skal nå dine mål, så trenger du masse energi. Og den energien skal ikke brukes opp på andre enn deg selv. Gi gass på egen prosjekter, og vær samtidig raus mot de menneskene du møter underveis!

Klem fra Wenche

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg