TO NYTTIGE PODKASTER !


God kveld!

Jeg har den sisten tiden vært på leting etter ny inspirasjon og motivasjon. Og da har det vært veldig nyttig for meg å lytte til podkaster. Det er så viktig å kunne lytte til andres erfaringer, og plukke med seg det som er relevant i eget liv. Nå har jeg jo lenge balet frem og tilbake angående bloggen min, og lurt på hva som er min vei videre. Heldigvis har jeg ikke lagt ned bloggen, og jeg er klar for å jobbe videre med den i tiden fremover. Faktisk så kjenner jeg at motivasjonen øker gradvis, og mine målsettinger stiger litt igjen.

Det har vært svært lærerikt å lytte til Karrierekvinner av Equal Agency. Nå har jeg hørt to flotte podkast episoder hvor Belinda Jakobsen og Martine Halvorsen har vært gjester. De har delt sine erfaringer, og jeg har tatt til meg masse av det som de sier. Selvsagt har de tusenvis av følgere, så jeg er ikke på langt nær i samme liga som de. Men de kunne likevel si ting som jeg kan kjenne igjen fra eget liv. Det som er viktigst for meg å lære, er nok en blanding av struktur/planlegging/målsettinger.

Når jeg våger å kjenne etter, så merker jeg jo at lysten til å lykkes som blogger fortsatt er tilstede. Derfor føler jeg at bloggen må få mer oppmerksomhet av meg igjen. Ved å være mye mer i forkant, så kan jeg ha mer overskudd til de sosiale kanalene i hverdagen min. Og da trenger jeg jo ikke å bruke kveldene til å skrive innlegg heller. Kanskje klarer jeg å bli mer strukturert, og faktisk sette av en viss tid til skriving og forberedelser. Nå har det egentlig over lang tid vært ganske så surrete, og jeg har ikke hatt den kontrollen som jeg ønsker.

Jeg har også lært veldig masse på musikkfronten på podkasten Ina & Wroldsen. Der har det blitt gitt så mange gode tips angående låtskriving. Jeg suger til meg alt om det temaet for tiden, og det trigger kreativiteten i meg. Jeg mener virkelig at erfarne mennesker burde dele mer. For vi er så mange som ønsker og trenger denne kunnskapen. Hvis vi bare får tilgang til litt, så kan vi ta nye steg. De aller fleste ønsker jo at mange flere skal lykkes med sine drømmer, og da er jeg glad for at noen velger å dele litt av sin oppskrift.

Det er svært viktig at vi våger å lære av hverandre. Alle sammen sitter med verdifulle kunnskaper, og noen der ute kan ha bruk for den akkurat her og nå. Takk til alle dere som velger å dele. Som byr på deres oppturer og nedturer. Samfunnet blir et bedre sted når vi er rause mot hverandre.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg