Politikere må slutte å gjemme seg bak fine statistikker!

Jeg er som Dere vet veldig opptatt av psykisk helse, og vil gjerne fjerne tabu og stigmatisering. Dermed har jeg også snakket med mange mennesker som enten er såkalte “brukere”, og deres pårørende. For veldig mange av dem er hverdagen skikkelig vanskelig. Og der er veldig mange pårørende som er livredde for å miste sin kjære. For det er ikke så lett å skaffe den hjelpen som man trenger der og da, Jeg har selv kjent det på kroppen, og jeg vet hvor utmattende det er. Så derfor velger jeg å være engasjert i dette temaet her på bloggen, og ellers i livet!

Politikere snakker oftere om psykisk helse nå enn før. Og de er ganske flinke til å gjemme seg bak tall og statistikker. Men disse tallene er ekte mennesker med ekte pårørende. Mennesker som hver dag kjemper seg gjennom livet, og som sliter med selvmordstanker. Og pårørende som aldri helt kan roe seg, og vite at deres nærmeste er ivaretatt på en god måte. Det provoserer meg når nye systemer blir vedtatt, og så blir det ikke ti det bedre for dem som virkelig trenger det. Selvfølgelig skjer der positive tiltak også. Men pågangen er enorm, og ventetiden altfor lang.

Det nærmer seg lokalvalg, og partiene skal drive valgkamp. I år gleder jeg meg faktisk. For vi i Mental Helse Mandal og Lindesnes har invitert alle partiene til paneldebatt med tema psykisk helse. Jeg har fått oppgaven med å lede debatten, og det blir en spennende oppgave for meg. Så til Dere som bor her i vår kommune, send meg gjerne innspill eller forslag til spørsmål. Så er vi ekstra godt rustet til å ta debatten med politikerne til høsten!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram !

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg