Positivt møte!

Så fornøyd med skolemøte!

Jeg er en mamma som alltid ønsker å ligge i forkant med alt som skjer, og da var det greit å få et møte med ungdomsskolen allerede nå. Minstemann er straks ferdig med barneskolen , og i dag fikk vi hilse på kontaktlærer og rektor. Jeg føler meg trygg på at dette skal gå veldig fint, men jeg tenker at man bør starte en god dialog veldig tidlig. På den måten kan vi gjøre de forberedelsene som behøves i god tid. Det er jo ganske mange endringer som også skal på plass, og der trenger vi noen ganger litt mer tid. Det var et fint og positivt møte, og jeg er glad for hvordan de tok i mot oss.

Nå er det jo andre barnet mitt som skal i gang på Blomdalen, så de kjenner meg jo litt fra før. Heldigvis så er det godt og trygt der, og jeg har stor tro på at det kommer til å bli tre fine år der. Tenk at etter sommerferien, så har jeg altså ikke barn på barneskole lenger. Da er en epoke over, og vi skal komme oss godt gjennom tenårene og ungdomsårene. Nå håper jeg at en ny start, vi gi barnet mitt en fin opplevelse. Det kommer garantert til å komme utfordringer, som for alle andre unge i dagens samfunn. Men vi følger planen, og har god kontroll på det som kommer nå.

Å være mamma er krevende, men ufattelig givende og stort. Så jeg tar ansvaret mitt på største alvor, og forsikrer meg om at vi alle sammen har det fint. Nye tider kommer, og epoker tar slutt. Alt handler om ta stegene sammen, og være en så god støtte som mulig for barna. Jeg er derfor veldig glad for at alt nå ligger til rette for en fin overgang til Blomdalen skole.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg