RIP Jahn Teigen!

God kveld!

I dag kjente jeg på en tristhetsfølelse da jeg leste at Jahn Teigen var gått bort. Jeg kjente ham ikke personlig, og har aldri møtt ham. Men jeg har vokst opp med sangene hans, og elsket å se ham i Melodi Grand Prix. Da satt jeg klistret foran skjermen, og sang med på Glasnost av full hals. Hans musikk var nemlig alltid så fengende, og tekstene var enkle å huske. Som barn så var jeg veldig interessert i hans musikk, og var skikkelig fan. Nå når jeg selv opptrer med coversanger, så har jeg alltid hatt med meg noen av hans tekster. Det er noen år siden vi så ham sist på en scene, og livet hans var nok preget av sykdom de siste årene.

Jeg tror at hans sanger kommer til å bli spilt i veldig mange år. For vi er så mange som virkelig har elsket hans musikk, og hans væremåte. Jeg merker at det faktisk ble litt vondt å innse at han er borte. Men nå kan kroppen hans få hvile, og jeg tror nok det på en måte var godt for ham å få fred. Det er rart hvordan noen mennesker klarer å sette seg fast i flere tuseners liv. Som artist så var han jo sprell levende, og full av energi. Splitthopp var på mange måter hans varemerke. Det var alltid spennende å se hva han kom til å gjøre på scenen.

For min del, så kommer jeg til å ta frem enda flere av hans sanger i tiden som kommer. Jeg ønsker å hedre ham på min måte, og gi nytt liv til hans musikk. Den norske musikkbransjen har mistet en stor artist, men sorgen er nok størst for den nærmeste familie akkurat nå. Hvil i fred, kjære Jahn!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg