RYDDETIPS TIL GARDEROBEN!

 

God kveld!

I går ettermiddag og kveld, fikk jeg endelig tatt en skikkelig ryddesjau i basis garderoben min. Der var det nemlig et skikkelig kaos, og jeg fikk nesten ikke igjen skuffene mine i skapet. Noe måtte gjøres, da jeg allerede har kjøpt inn en del nytt til høstgarderoben. Tenkte jeg kunne dele noen tips med dere, og fortelle litt om hvordan jeg velger å gjennomføre en slik sortering hjemme hos meg. Er ikke en ekspert, men har funnet et system som pleier å fungere bra i min hverdag.

  • Ta ut en skuff om gangen, og tøm hele innholdet. Gå gjennom hvert enkelt plagg, og sjekk om det er slitt/ødelagt. Ta en avgjørelse på om plagget skal beholdes, eller om det er på tide å kvitte seg med det. Husk å tenk gjennom hvilke måter du kan bruke plagget, og vær kreativ.
  • Kast det som ikke kan fikses, men prøv gjerne å reparere eller sy om. Er du flink til å sy, så kan jo plagg syes om til å bli nye skatter i garderoben din.
  • Selg eller gi bort klær som du ikke ønsker å bruke selv. Tenk over hvor mange ganger du egentlig har brukt plagget den siste sesongen.
  • Sorter etter farge, eller etter stoff. Jeg har en kurv for vanlige bukser, og en for jeans.
  • Ha en skuff for ullgensere, og en skuff for college gensere/hette gensere. Greit å ha dette i ulike hyller, sånn at man har et system.
  • Rull sammen klærne dersom du har liten plass tilgjengelig.
  • Husk at noen plagg fra sommerens garderobe, kan passe inn i høstgarderoben din også. Noen sommerkjoler kan fint brukes med strømpebukser og cardigan til høsten.
  • Vær kritisk, og ikke ha overfylte skuffer. Da blir det fort rotete igjen, og du mister oversikten.

Jeg håper at dette kan hjelpe deg litt i gang med ryddingen av din garderobe. Når dette er gjort, så kan du ta en vurdering av hva du trenger den kommende sesongen. Du slipper for mange bom kjøp, og du kan forholde deg til et budsjett. Nå er jeg glad for at min garderobe er under kontroll, så da kan jeg planlegge høstens antrekk!

Klem fra Wenche

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg