SÅ KOM KARANTENEN…

God kveld!

Jeg har som alle andre fulgt med på hvordan pandemien har utviklet seg de siste månedene, og tatt mine forholdsregler. Men jeg har likevel holdt det på en god og solid avstand. For det har jo tross alt ikke vært så mye her i vår kommune, og man blir liksom litt skjermet fra å kjenne det på alvor. Men nå i helgen kom det innpå oss for alvor, og det tok litt pusten fra meg i noen perioder. Og jeg må si at det gjorde noe med meg, og følelsene mine ble trigget.

Det var mens jeg holdt på å sette frem engler og krybben, så kom plutselig min eldste sønn inn i stuen. Hans klasse var satt i karantene, på grunn av at en medelev hadde fått påvist smitte. Der og da så ble man litt sånn stille, og bare kikket på hverandre. Heldigvis føler han seg frisk og rask. Men det var jo da starten på 10 dagers karantene for ham. Vi ble litt stresset med tanke på hva vi andre skulle gjøre, men det har roet seg greit.

 


Der er smitteutbrudd i kommunen vår, og det har vært en ganske rar helg. Vi ble bedt om å holde oss hjemme, og det tror jeg alle sammen har tatt på stort alvor. Akkurat nå så vet jeg ikke helt hvordan dette vil utvikle seg, men jeg håper på det beste for oss alle sammen. Det gikk så kjapt å få sønnen vår testet, så systemet har virkelig fungert fint. Det er litt av en jobb som gjøres i kommunen og helsesektoren. Vi er så heldige som får god veiledning i hvordan dette skal gjøres.

Nå fikk man det på en måte rett inn i huset vårt. Selv om vi er friske, så blir likevel hverdagen vår annerledes i en periode. Vi kommer for alltid til å huske 2020. Både store og små har fått noen nye erfaringer. Jeg ble litt matt og stille denne helgen. Ble en del tanker, og jeg må erkjenne at det føles litt skremmende med et utbrudd her i kommunen vår. Vi får en skikkelig spesiell tid nå, og jeg kjenner at det er så viktig med fornuftig aktivitet.

Det er også veldig viktig at man snakker med ungene om det som skjer, og hvorfor vi må være så forsiktige. Dette ble en liten vekker for oss, og nå får vi se hva det vil si å måtte være hjemme over lang tid. Jeg skal som mor være tilgjengelig, og ta godt vare på ungene mine i denne tiden. Svare på spørsmålene som dukker opp, og sette grenser for oss alle sammen. Vi er heldige som har sluppet unna smitte til nå, og vil ta alle forhåndsregler i tiden som kommer.

Klem fra Wenche

14 kommentarer
    1. Ser noen bemerker at du smiler. I alle dager. Jeg føler jeg ser mer ett engstelig smil som ikke når øynene. Når det er sagt synes jeg bildet passer godt til hva helgen endre med hos dere. Smil med øynene eller hva som helst. Din blogg , du gjør som DU vil. Skal vi gå rundt som sure sitroner i disse tider? Nei så klart ikke. Tross alt er det mer vi kan gjøre enn ikke gjøre. Kos deg med dine hjemme. Karantenetiden går fort 😊👌

    2. Jeg synes du er en helt fantastisk dame. Du kjemper og står på til tross for diverse plager. du er et eksempel til etterfølgelse !!! Selv er jeg sykepleier med psykiatrisk spesialutdannelse -så jeg vet hva jeg snakker om. håper du gir blaffen i absolutt alle smålige,negative tilbakemeldinger du får. De er ikke verdt din oppmerksomhet. Mitt råd er ignorer dem. Du har et meningsfylt og godt liv-ikke la dem påvirke deg.Jeg heier på deg!!!!

    3. Sånt er kjedelig. Dere får finne på ting å gjøre sammen og lage dere gode dager som dere pleier og litt til. Bilder hører med til en blogg så kjør på med bilder! Du er ei flott dame! Et innlegg uten bilder kommer ikke på forsiden så det funker jo ikke! Du byr på deg selv så fortsett med det! Godt valg av bilder her! Du viser deg hjemme! Kunne ikke funnet noen mer passende bilder. Dette signaliserer at dere er hjemme og gjør det beste ut av dette! Klem fra meg!

      1. Helt uenig! Et smilende bilde passer overhodet ikke sammen med overskriften og innholdet!
        Wenche er urolig,og smiler…Det passer overhodet ikke sammen.
        Sist guttene måtte ha skole hjemme gikk det på husfreden løs…Det passer heller ikke med smilende Wenche.

          1. Bestemmer ikke noe. Wenche har fått utallige kommentarer på manglende samsvar mellom.bilder,overskrift og tekst. Det er det jeg påpeker. Wenche har sagt at hun skal skjerpe seg på det..
            Og jeg har ikke sagt noe om at bildene ikke er fine, det er ikke poenget mitt.

    4. Så fint at dere gjør det som omtrent hele Norge har gjort siden mars, holde dere hjemme. Du som er både på.musikkterapi og synger på pub, har ikke du reflektert over at det er noe av det mest smittsomme? Jamfør kor der omtrent alle ble smittet på en øvelse. Og jeg håper jo at både du og de andre i familien følger med på nyhetene mtp hvordan man skal oppføre seg?
      Og du, det passer seg ikke med bilde av smilende deg i forhold til overskriften, hvor mange ganger må vi lesere påpeke det…du trenger ikke bilder i hvert innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg