SÅ KOM TÅRENE…

 

God kveld!

Som regel så klarer jeg å holde motet oppe, og være optimist. Men noen ganger så faller jeg litt sammen. I dag hadde jeg en skikkelig fin morgen, og alt så ut til å bli en skikkelig fin dag. Men så var det legetime, og da forsvant smilet. Som mange vet, så har jeg slitt med sterke smerter gjennom hele sommeren. Det henger sammen med mine revmatiske diagnoser, og jeg har håpet at dette skulle bli bedre. I dag fikk jeg dessverre nedslående nyheter, og da kom tungsinnet med full tyngde. Kort fortalt, så blir det en høst med masse prøver/revmatolog/mr. Legen frykter at jeg faktisk ender opp med enda en revmatisk diagnose, og det skremmer meg.

Jeg tok mr av hoftene for noen uker side, og resultatet er brusk skader og slitasje bein mot bein. For lite til å gjøre noe med enda, men det er smertefullt og vil eskalere. Så da vet vi at de smertene ikke kommer til å forsvinne, og jeg må forvente operasjoner på et senere tidspunkt. Revmatologen skal ta ultralyd av hender og fingrer, og sjekke om jeg har utviklet artritt. For meg så ble alt dette litt mye å ta inn over meg, selv om ikke noe av det er livstruende eller farlig. Det handler dessverre om mer smerter, og jeg må forsøke å finne en hverdag som fungerer. Akkurat i dag så er det tungt for meg å svelge ned, men jeg må bare komme meg gjennom dagene.

Legen forsøkte å kjenne på ulike deler av kroppen, men smertene mine var for sterke. Det ble blodprøver, så får vi bare ta det derfra. Jeg må fokusere på å spise riktig, trene forsiktig og hvile masse. Ikke sette for høye krav til min egen aktivitet, men ta det som det kommer. Smilet mitt kommer tilbake, jeg må bare la det få synke inn litt.

Klem fra Wenche

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg