Samfunnet må ha plass til alle sammen!

Alle mennesker er unike. Der finnes ikke noen som er helt like. Vi har følelser og tanker. Jeg skulle ønske at samfunnet vårt kunne vært enda mer inkluderende. For der bør være plass til oss alle sammen. Der er så utrolig mange mennesker som lever i ensomhet. De har kanskje ikke familie, eller så har livet gitt dem noen utfordringer som er vanskelige å takle. Ensomhet finnes blant både unge og gamle. For det er ikke så mye som skal til før man blir kategorisert som annerledes. Jeg synes at vi alle sammen må bli flinkere til å godta forskjeller. For vi har ikke råderett over andre menneskers liv. Vi må innse at vi ikke tenker likt om absolutt alt. Jeg er glad for at vi er ulike. Det er jo med på å gjøre relasjoner spennende!

Jeg er ikke et såkalt A4 menneske. Det vet jeg veldig godt selv. Jeg trenger ikke at andre mennesker skal kritisere meg for det. Det forundrer meg veldig at ukjente mennesker synes det er ok å blande seg inn i mitt liv og mine valg. Men jeg velger helt selv å ha en offentlig stemme. Jeg takler en hel del kritikk så lenge det blir gjort på et redelig vis. Men jeg blir sint når fremmede mennesker kjefter på meg uten saklig grunn. Det skjer fordi vi ikke klarer å godta hverandre. For det er jo sånn at vi velger selv hva vi følge med på. Jeg blir litt oppgitt dersom man følger mine kanaler kun fordi man ikke liker det som jeg gjør. Da har man faktisk et problem. Jeg vet at mine valg er litt annerledes. Men godta meg likevel.

Vi kan selv gjøre noe med dette. For vi bestemmer jo selv om vi skal oppføre oss greit. Det handler aller mest om å respektere ulikhetene. Og så lenge man holder seg innenfor lover og regler, så bør man få være i fred. Jeg har selv reagert på andre mennesker. Det ligger i oss hele tiden. Men de siste årene har jeg lært masse. Og jeg forsøker etter beste evne å tenke positivt om mine medmennesker. Jeg klarer det ikke helt, men det er en fin start. Jeg håper at vi kan unne hverandre gode dager. For det fortjener vi alle sammen. Det er nok veldig viktig at vi går i oss selv, og at vi lærer våre barn at alle sammen er like verdifulle!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

2 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg, akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. Men med årene har jeg blitt mer skeptisk fordi mange mennesker har skuffet meg som jeg i utgangspunktet bare trodde godt om. Og så må vi også akseptere at noen aldri vil like meg og det er ok. Så lenge en selv er ærlig og lever sant, så velger jeg heller vekk der jeg ser at kjemien ikke stemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg