Sårbarheten gjør meg sterk!

Jeg kan ofte kjenne på en sårbarhet. Det er ikke alltid så mye som skal til før jeg blir lei meg, eller at jeg mister litt fotfestet der og da. Tidligere ble jeg veldig sint på meg selv fordi jeg lot meg bli såret. Men jeg har kommet meg gjennom en prosess på dette også. Nå vet jeg med meg selv at sårbarheten gjør meg sterkere! Det skyldes nemlig det faktum at jeg kommer meg gjennom livet selv om det er vanskelig iblant. For jeg får erfaringer som jeg kan bruke senere. Der og da kan det være forferdelig vondt. Men jeg kommer meg styrket ut av det. Det handler om å bruke de verktøyene som man har til rådighet. Det er jo ikke sånn at jeg helt plutselig ikke blir såret lenger. Men jeg har lært meg å leve med det.

Noen ganger blir jeg fortsatt sint og lei meg. Men det går raskt over til å bli en energi som sparker meg videre i hverdagen. Når jeg faller sammen nå, så vet jeg med meg selv at det ikke kommer til å vare så lenge. For jeg har lært meg hvordan jeg kommer meg opp igjen. Det krever hardt arbeid, og det er ikke enkelt. Men jeg klarer meg alltid til slutt. Det kommer godt med å ha en skikkelig stahet inni meg! Den var nok litt brysom for familien min da vi vokste opp. Men jeg er her i dag fordi jeg ikke gav opp meg selv og livet mitt. Da jeg var innlagt på Dalane DPS i 2014, så fikk jeg noen vanskelige spørsmål da alt var på det mørkeste. De spurte meg flere ganger om jeg var i tvil på om jeg ville leve videre. Hver eneste gang svarte jeg at jeg skulle leve, og jeg skulle se ungene mine vokse opp!

Selv da når alt var så inderlig mørkt og svart, så var jeg sta. Det reddet meg. Og jeg tror det kommer til å redde meg i fremtiden også. For jeg vil ha et godt liv! Det skal ikke noen få ta fra meg. Jeg har det veldig godt i livet mitt nå. Selv om det stormer rundt meg iblant, og jeg faller sammen i blant. Det kommer alltid en ny dag i morgen, og den er nok bedre enn i dag. Sånn går jeg videre. Jeg omfavner alt det som er godt i livet mitt, og distanserer meg fra det vonde. Det krever mye terapi og hard jobbing for min del. Men jeg bretter opp ermene mine, og kjemper videre. Det er egentlig ganske fascinerende å se hvor mye en kropp kan tåle. Jeg føler at jeg virkelig har fått min del av motstand i livet. Men jammen meg er jeg her, og det kommer nye muligheter mot meg!

Det er ikke negativt å være sårbar! Jeg er skapt slik, og jeg må akseptere at jeg har sterke følelser. Det er faktisk en viktig del av meg, og min personlighet. Jeg er veldig glad for at jeg lever godt med min stahet. Tenk på alt det gode som jeg får oppleve fordi jeg ikke gav opp!

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på Facebook, Instagram og Youtube!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg