SELVTILLITEN FORSVINNER!

God kveld!

Å eie sin egen kropp, er til tider ganske utfordrende. Men jeg har kommet et godt stykke på vei. Når jeg kler meg opp med fint antrekk, så smiler jeg og er glad. Men når klærne kommer av, så opplever jeg ofte at selvtilliten forsvinner. Da kommer usikkerheten frem, og det er vanskelig å fokuserer riktig. Det er viktig for meg å jobbe videre med den usikkerheten.

Jeg bærer med meg traumer, og de kommer noen ganger tilbake til meg. Selv om jeg er i et trygt og stabilt forhold nå, så blir jeg usikker på om jeg er fin nok. Mine utfordringer har ikke forsvunnet helt. Der er noen triggere igjen, og de skaper usikkerhet inni meg. Nå skal jeg jobbe aktivt med disse utfordringene. Passe på hva jeg tenker om meg selv, og irettesette mitt eget hode.

Vi er mange som lever med et varierende selvbilde. Du er ikke alene! Når jeg sliter, så må jeg våge å kjempe imot. Si de riktige ordene som bygger meg opp. Få bekreftelse fra min kjære mann. Og ta imot de komplimentene som jeg da får. Slippe dem inn i hjertet mitt. Da blir jeg sterkere.

Klem fra Wenche

4 kommentarer
    1. Hei Wenche!
      Dette med selvtillit når det kommer til kropp tror jeg er vanskelig for mange, i mange aldre. Det virker jo som om du er på god vei til å få et bedre selvbilde på mange måter og det er jo superbra😃. Når du skriver at selvtilliten faller når du ikke har på klær, så tenker jeg at det mest sannsynlig da er hjemme det er litt trøblete med selvtilliten? Mannen din er jo mannen din fordi han vil være nettopp det, så jeg ville bare si at jeg tenker du kan legge bort akkurat de tankene! Jeg er sikker på at mannen din digger deg akkurat som du er – og at han hadde digget deg akkurat like mye om du veide ti kilo mer eller mindre også.
      Ønsker deg en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg