Sender vi de små i fare?

Jeg skjønner godt at småbarnsforeldre er skeptiske til å sende barna i barnehage og skole. Det hadde jeg også kjent masse på, og forstår at dette er skummelt for mange. For vi vet jo alle sammen hvor mye nærhet og trøst små barn trenger i løpet av en dag. Og da kommer den fysiske kontakten til å øke, og flere personer blir involvert i løpet av dagen. Jeg har stor tiltro til at den enkelte barnehage, tar dette svært seriøst. Men man må jo også være litt realistisk, og se de problemstillingene som garantert kommer. Jeg føler nok at det er litt mange momenter som kan gå galt.

Det virker litt rart når de aller minste skal i ilden først. Men jeg vet ikke alle detaljene som barnehagene har å innrette seg etter. Min lille erfaring fra min tid som vikar i barnehage, tilsvarer likevel såpass at jeg kjenner på litt tvil og bekymring. Jeg håper inderlig at dette ikke medfører noe smitte og sykdom. Heldigvis ser det jo ut som at de små barna ikke så lett blir syke med akkurat dette viruset. Det er nok mange hoder som tenker sammen, og forsøker å løse dette på best mulig måte. Mine barn er jo store, så jeg har de nok hjemme en god stund til.

Vi får ta en dag om gangen, og gjøre det beste vi kan. Jeg krysser fingrene for at dette snart er over. Det er godt å se at samfunnet gradvis åpner seg opp igjen, og vi nærmer oss sakte en ny hverdag!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg