Si Din mening!

Jeg har jobbet meg sterkere i årene som har vært. Nå våger jeg å si hva jeg mener! Det har vært en lang prosess med mange utfordringer underveis. For jeg var ganske hissig på grøten som barn. Da kunne jeg si og krangle masse med familiemedlemmer. For jeg mente mye om mange ting. Men etter hvert som privatlivet ble vanskelige, så holdt jeg mer inni meg. Jeg sluttet å snakke om det som plaget meg, og unngikk en del konfrontasjoner. For hvis jeg sa i fra, så gikk det som regel ikke min vei likevel. Til slutt var så psykisk sliten, at jeg orket ikke å ta kampen. Jeg lot ting skje. Det har vært viktig for meg å få en slutt på det. For jeg har meninger om ganske mange ting. En del av det har kommet frem i lyset her på bloggen. Det har til tider vært ganske skummelt. Men jeg står inne for det som er blitt skrevet.

Det bør være tillatt å si sin mening! Men jeg vil jo gjerne presisere at man skal gjøre det på en respektabel måte, og forsøke å holde seg til fakta. For det kan fort bli ganske vondt dersom man tar helt av. Så lenge man kan uttale seg på en skikkelig måte, så bør man ta ordet i blant. Jeg vet at mange er usikre på seg selv i slike settinger. Det hender at jeg også er det. På bloggen skriver jeg ikke innlegg om alt det jeg synes eller mener. For jeg har satt noen grenser for meg selv , og de skal jeg overholde. Men noen ganger bruker jeg mine sosiale kanaler for å ytre mine meninger. Det kan til tider bli litt reaksjoner, men stort sett så har det gått fint. Tenk over hvilke argumenter som Du ønsker å bruke når Du skal delta i en diskusjon. Da luker man ofte ut ulike fallgruver på forhånd. Men noen ganger smeller det direkte, og da kan man trå litt feil.

Husk at man vinner mye på å holde seg til saken, og ikke driste seg til å bli ufin eller for frekk! Og dersom man driter seg ut, så er det ofte smartest å legge seg flat og beklage ordlyden. Alle sammen gjør feil iblant. Engasjement må ikke dø ut på grunn av det, Lær heller av de feilene som Du gjør, og unngå at det samme skjer igjen. Det har selv erfart flere ganger. I noen relasjoner har jeg lært meg hvor grensene går, og visse emner er ikke aktuelt å diskutere. For man har erfart at det kommer til å gå galt. Det er en del av de leksene man skal lære seg i løpet av livet. Jeg er glad for at jeg nå er tryggere på meg selv, og våger prate om det som ligger på hjertet!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg