SIER DU JA ELLER NEI?

 

God kveld!

Når jeg får en ny mulighet i livet, så har jeg blitt mye flinkere til å si ja. Tenker gjennom det, og tar ofte en positiv avgjørelse. Det kan jeg gjøre nå, fordi jeg har en større trygghet inni meg. Og jeg har heldigvis et bedre syn på meg selv nå. Store deler av livet, så har jeg tenkt svært negativt om meg selv. På alle mulige måter. For jeg har vært omringet av negativitet, og det har skadet meg. Da jeg valgte å gjøre en meget stor endring i livet mitt, så ante jeg ikke konsekvensene som ventet meg. Og jeg ante ikke selv hvor ille det egentlig stod til med min psykiske helse. Der har jeg virkelig fått mange vonde aha opplevelser, og har jobbet knallhardt med å akseptere livet mitt. Selv om til tider har sett mørkt ut, så har jeg alltid sett etter lyset i tunnelen. Langt der framme, våget jeg å tro på bedre tider. Jeg er ikke fri for tungsinn i dag, men jeg har kommet meg gjennom den verste biten av tunnelen. Så deilig å få litt lys inn i hverdagen, og faktisk se et veiskille bak seg. Nå er jeg på god vei mot en fin fremtid, og skal jobbe meg gjennom de ulike utfordringene underveis.

Det som for få år siden var helt utenkelig, er nå en mulighet for meg. På mange områder, så kan jeg oppnå mine drømmer. For jeg har ikke gitt opp, og jeg har kjempet meg videre. Det ønsker jeg at du også skal få oppleve. For vi møter jo alle sammen på hindringer i veien noen ganger, og det kan være vanskelig å komme seg videre. Behold håpet i alt du gjør, og vit at der finnes bedre tider lenger fremme. Man må aldri miste det håpet inni seg. Jeg vet hvor tungt det kan være, og jeg har hatt mine smeller. Der er ikke en lettvint løsning på livet. Men det er mye mestring i å ta en dag om gangen. Komme seg gjennom det som står på her og nå. Så vil der starte en ny dag i morgen, og den kan bli bedre enn dagen i dag. Vi er ikke uten følelser, så der vil garantert være oppturer og nedturer uansett. Men så er jo det selve livet da. En reise som vi ikke helt vet hvor ender. Spennende relasjoner, og nye opplevelser venter på oss. Skal vi ikke møte dem med et positivt sinn? Det tror jeg jammen at jeg vil gjøre. For det har allerede ført meg dit jeg er nå, og det er en helt ny hverdag for meg.

Skal du våge å ta sjanser? Kaster du deg ut av komfort sonen noen ganger? Jeg håper at du velger å si mer ja enn nei. For der er garantert nye erfaringer der ute, og de skal du ta med deg i din hverdag. Jeg heier på deg!

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Hadde gjort mye for lesbarheten om du startet med å dele opp avsnittene dine mer. De er fryktelig lange og lesevennligheten lider en del under det.

      Jeg kan anbefale et av kursene til Christine Calvert for hjelp til å kompetanseheve seg på tekst, både blogg og SoMe. Sjekk ut hjemmesiden hennes tekstdoktor.no!

      Håper du tar dette for hva det oppriktig er – konstruktiv kritikk. Lykke til videre på veien ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg