Sjef i eget liv!

Livet består av veldig mange ting, og man kan noen ganger føle at man ikke helt finner sin egen plass. Til tider så har jeg også virkelig strevd med akkurat det. Og jeg kan oppleve det enda i noen situasjoner. Å føle at man er på riktig sted, er jo veldig viktig. Man kan noen ganger merke at der er noe som ikke stemmer helt, men så er det vanskelig å finne ut hva det. Jeg kjenner noen ganger at der er noe galt, men så finner jeg ikke svaret på hva det er. Da er det jo mitt indre følelsesliv som koker litt, og som sender ut falske faresignaler.

Skal man alltid vite helt sikkert at det er riktig? Har man ikke godt av å presse seg selv ut av komfortsonen iblant? Jo, det er faktisk veldig viktig å utfordre seg selv litt. Men for min del så må der være noen trygge rammer også. Det har skjedd en endring med meg den siste tiden, og jeg elsker det. For jeg gjør mer på egenhånd, og jeg våger å ta avgjørelser uten for mye innblanding. Det handler om å ta grep i eget liv. Som for eksempel min nye spillejobb. Da jeg så at de ønsket seg folk som kunne underholde, så sendte jeg min søknad uten å spørre noen andre. Den eneste som visste om det, var min mann. Men han fikk vite det etter at jeg hadde sendt min henvendelse.

Jeg spurte ikke musikkterapeutene om råd. De ante ingenting, og ble veldig overrasket. Men heldigvis så heier de på meg, og de likte ideen min. Da jeg ble spurt om å komme på møte om denne spillejobben, så dro jeg helt alene. En seier for meg å kjenne at jeg taklet det fint. Det var mitt valg, og jeg kjente inni meg at dette var riktig tidspunkt til å komme noen steg videre. Å være sjef i eget liv, er jo noe som alle voksne skal håndtere. Men jeg har hatt noen år hvor jeg har trengt hjelp, og det kommer nok til å være nødvending med støttespillere i tiden fremover også.

Nå er jeg full av glede og mestring, og vet at der skjer ting. Jeg vokser som menneske, og jeg føler meg heldigvis mye tryggere. Det er en viktig prosess, og det har tatt lang tid å komme dit jeg er nå. Men det viktigste er jo at jeg faktisk lever livet mitt på den aller beste måten. Og der er jeg jo egentlig nå!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg