Sjekk deg nå!

I desember 2010 så stoppet livet mitt i noen uker. Det er noen av de aller verste ukene i livet mitt. Plutselig satt jeg der, og jeg visste ikke om jeg ville ha en fremtid. For jeg var syk. Livmorhals kreft som 33 åring. Å høre ordet kreft, satte livet mitt fullstendig på pause. Jeg klarte ikke gjøre noen ting. Alt var skummelt, og jeg visste at nå kunne alt skje. For jeg hadde i sjekket meg på 10 år, og dermed kunne kreften ha vært der lenge uten at jeg visste om det.

Etter 16 nervepirrende dager ble jeg operert på Haukeland sykehus i Bergen. Kikkhullsoperasjon som skulle ta 2-3 timer , varte plutselig en hel arbeidsdag. For de fant kreft som måtte fjernes skånsomt for å unngå spredning. Heldigvis klarte de å det bort. Men jeg måtte fjerne alt sammen, og våknet opp til full overgangsalder dagen etterpå. De neste seks ukene var ekstremt smertefulle både fysisk og psykisk. Men så kom telefonen med friskmeldingen. Jeg slapp å ta videre behandling, og jeg var kreftfri.

Sannheten er at jeg hadde utrolig flaks. Det er det ikke alle som har. Jeg er derfor meget opptatt av at alle jenter må sjekke seg jevnlig. For jeg vet at man angrer bittert dersom man ikke gjør det, og man blir syk. For meg så var det så vanskelig å ikke vite hvor lenge kreften hadde vært inni meg. Jeg hadde jo unngått å teste meg i alt for mange år. Det kunne blitt så skjebnesvangert. Tro meg, det er bedre å vite at alt er ok hvert andre eller tredje år. Så be fastlegen om å teste deg. Det er gjort på få minutter.

Jeg er svært takknemlig for at min kreft forsvant, men jeg har ettervirkninger som er ganske frustrerende til tider. Det er noe som jeg bare må leve med, og som ikke kan få ødelegge det faktum at jeg er kreftfri! Livet lærer oss av og til noen lekser på den harde måten. Men jeg håper at andre kan lære av mine feil. Book en time, og få det gjort!

Vi blogges!

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

2 kommentarer
    1. Så utrolig bra at du ble kreftfri.. jeg havnet også i overgangsalder plutselig i 2013 da jeg måtte fjerne alt .. det var pga endometriose og ikke kreft, men de trodde det var kreft og det var ingen god følelse så jeg kan tenke meg det var en fæl beskjed å få.. Ha en knall dag 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg