SKAP EN GOD FØRJULSTID!

 

God kveld!

Jeg kjenner at denne førjulstiden blir ganske så spesiell. Det er på en måte et ekstra stort behov for å ha det koselig. Når man må være mer hjemme, så gjelder det å kose seg maksimalt. Man får bedre tid til å lage adventskos, og julebakingen kan starte tidlig dette året her. Selv må jeg jo holde meg borte fra det som ikke er så sunt, men litt må vi ha her hjemme uansett. Det blir viktig å finne en fin balanse mellom kos og fysisk aktivitet. Jeg skal kose meg litt, for det må man faktisk kunne gjøre i juletiden.

Det blir så godt å komme i gang med julepynten. Blir ikke så lenge til det kommer frem her hjemme. Og jeg skal mase litt på min kjære mann angående utebelysningen. Nå klarer jeg nesten ikke å vente så mye lenger, for det er så mørkt og trist ute. Vi må skape en god atmosfære for både små og store. Juletiden kommer til å bety ekstra mye, selv om den kanskje blir amputert med tanke på sosiale sammenkomster. Å kunne ha det koselig med kun de aller nærmeste, er nok det som er smarteste å planlegge.

For meg så er førjulstiden så viktig, og den er nesten bedre enn akkurat selve juledagene. Det er ro i heimen, og juleforberedelsene gjøres med julemusikk i bakgrunnen. Jeg er så glad i sånne stunder. Husker med glede tilbake på alle de kjekke stundene med pepperkakebaking. Ungene har alltid vært med på den bakingen, så det er skikkelig koselig. Da har vi på julemusikk, og masse digg til å pynte kakene med. Dette er en tradisjon som jeg har så lyst til å ha med i tiden fremover, selv om ungene er større nå.

La oss alle sammen fokusere på å ha det fint. Gjøre det beste ut av denne situasjonen, og kose oss masse hjemme. Det er kanskje akkurat denne julen ungene kommer til å huske aller best. Rett og slett fordi den var roligere, og mer intim med få personer. Jeg ønsker å skape en god og lun førjulsstemning her hjemme, og det skal jeg klare å få til. Håper du også får en fin tid fremover.

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg