Skjerp dere!

Der er mange mennesker som sitter alene hjemme i disse dager. Mennesker som av ulike årsaker må holde seg innendørs, og kanskje er engstelige for hvordan det vil gå med dem i fremtiden. Noen er allerede alvorlig syke, og kommer ikke til å tåle en eventuell smitte fra dette farlige viruset. Men så er det også mange som driter i hele saken, og lever nesten som vanlig. Som klager over alt det de ikke får lov til, og tenker faktisk kun på seg selv. Det provoserer meg veldig. Når jeg skriver dette innlegget, så er 10 personer døde her i Norge. Det er mange mennesker som er i sorg. Som må forholde seg til strenge regler selv under en begravelse av sine aller nærmeste. Og så er der altså folk som kun tenker på seg og sitt. Jeg blir helt uvel av å tenke på det. Har vi glemt at vi skal ta vare på hverandre? Hvor er rausheten og kjærligheten?

En smittet person gikk på fest, og fikk 20 000 i bot. Hvis han ikke betaler boten, så får han 40 dager i fengsel. Kanskje det hadde vært det beste. Tatt fra denne personen muligheten til gjøre sånne fryktelig dumme ting. Men ja, jeg vet ikke hvorfor denne personen oppførte seg sånn. Og ja, der kan være noe som vedkommende ikke helt forstår. Men jeg skjønner ikke hvordan samfunnet vårt har blitt. Det er jo sånn at vi i disse dager virkelig skal ha varme for hverandre, og ikke utsette hverandre for eventuell smitte. Hver enkelt menneske må sannelig gå i seg selv, og ta grep. Holde seg hjemme mens dette pågår, og ta alle forholdsregler på alvor. Er det virkelig så veldig vanskelig? Kjipt, ja det kan jeg være enig i at det er. Men det er ikke så veldig mange alternativer.

Vi vet alle sammen hvordan reglene er, så det burde ikke være nødvendig å måtte kjefte på hverandre. Men vi er mange som blir skikkelig provoserte av alle dere som ikke overholder reglene. Dere er nemlig med på å forlenge denne situasjonen, og dere kan være med på å spre sykdommen videre. Jeg trodde vi var bedre enn dette. Så kutt ut dette tullet, og hold dere innenfor retningslinjene som er gitt”

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

4 kommentarer
    1. trur nok at du sliter med bruken og forståelse av ordet karantene🤔🤔
      Kristin du mangler nok like mye👏👏

      1. Oj, Per..var det det beste du hadde? 😂 Det er jo enkelt å se ut fra tidligere kommentarer hvordan du opererer. Bare surt oppgulp. Men, men det er vel like viktig som å puste for dere nettroll. Kan ikke du heller gå og fiske? Eller du er vel i karantene? Derfor du bruker tiden din på å mobbe tenker jeg. Lov å ta seg en tur ut vet du, få litt frisk luft til de mørke tankene dine. Du trenger ikke svare på mer nå. Tipper det tar lang tid med sakte pekefingermetoden for deg. Vet uansett hva du har å si.

    2. Tipper hun kan de mye bedre enn deg, Per. Tydeligvis mange “regler” du ikke kan når det gjelder det sosiale. Så kan du tenke litt på hva jeg mener med det. 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg