Slik motiverer Du deg til å trene!

Jeg vet at det ganske ofte kan være vanskelig å motivere seg selv til å trene jevnlig. For hverdagen er travel ,og man tar ikke alltid den riktige prioriteringen. Så derfor tenkte jeg at vi kunne snakke litt om dette temaet. For der finnes noen tips som kan hjelpe deg videre i treningen!

  • Sett av tid i kalenderen til treningsøkter! Når Du allerede har planlagt øktene, så er det vanskeligere å skulke!
  • Lag deg et realistisk mål! Finn ut hva som er oppnåelig for Deg, og begynn forsiktig. husk at Du ikke skal løpe maraton på første økta!
  • Inviter gjerne en treningsøkt sammen med en venn eller venninne! Når man har en treningsavtale med en annen person, så gjennomfører man det.
  • Gi deg selv belønning når Du har nådd målet! Ha noe som Du gleder deg ekstra til ,eller som Du virkelig ønsker deg.
  • Be om faglig hjelp dersom Du trenger det. En personlig trener kan hjelpe deg i gang, og gi Deg et godt utgangspunkt.
  • Nyt den gode følelsen som treningen gir! Husk på denne følelsen, og bruk den som en motivasjon.
  • Gjennomfør en aktivitet som Du faktisk synes er gøy!
  • Jobb mentalt! Du bestemmer selv hvordan din innstilling skal være, og det påvirker deg allerede lenge før treningen starter!

Jeg vet at trening noen ganger blir et ork. Men vi kan snu dette selv. For man kan gjøre masse dersom man tenker annerledes. Vi har alle sammen godt av fysisk aktivitet. For meg så har det stoppet opp mange ganger. Men jeg har alltid kommet i gang igjen. Jeg vet at treningen fyller meg med positiv energi. Så husk at det alltid er lurt å starte opp igjen selv om Du gikk på en smell!

Vi blogges!

Følg meg gjerne:

Facebook: Wenche Larsen Gundersen , WeLG Foredrag

Youtube: Wenche Larsen

Instagram: wenchelarsen.no

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg