Slik planlegger jeg!

Jeg har ganske mange jern i ilden, og trenger derfor et meget godt system for å fungere i min hverdag. Nå er jeg blitt så glad i å skrive lister. Det hjelper meg veldig, og jeg bruker søndagen til å planlegge neste uke. Jeg bruker en stor A4 skrivebok, og tar en for meg dag for dag. Hva skal jeg rekke i forbindelse med jobb, og hvordan skal jeg prioritere tiden min. Hvilke aktiviteter er på de ulike dagene, og hvordan skal logistikken med ungene være denne uken. Alt dette påvirker jo min hverdag, og jeg har egne ting som skal være ferdige til visse tider.

Når jeg planlegger, så bruker jeg god tid. Man kan ikke gjøre dette på to minutter. Men man blir mer dreven med tiden. Jeg starter med å skrive inn de tingene som må gjøres hver dag. Putter inn trening der det går, og passer også på å frigjøre tid til hvile. Noen av oppgavene kan gjøres mens jeg strekker ut kroppen på sofaen. Så jeg er flink til å kombinere det. Så putter jeg inn de aktivitetene som jeg skal delta på, og lager en skikkelig plan på hverdagen. Så kan jeg stryke ting på listen etter hvert som de er gjennomført. Det er svært tilfredsstillende for min del.

Det blir en annen struktur på dagene, når jeg har forberedt meg godt på forhånd. Da har jeg en oversikt over hva som må prioriteres. Det er så godt for meg å jobbe etter denne metoden her. Jeg får fullført de daglige oppdateringene som skal være på mine kanaler, og innholdet blir ferskt. Jeg skal også bruke mer tid på å ta bilder i ulike settinger den neste tiden. Så da må jeg minne meg selv på det hver eneste dag. Jeg passer på at lørdager og søndager ikke er overfylte med oppgaver. Da vil jeg jo tilbringe tid sammen med min familie. Så det gjelder å være effektiv i ukedagene.

Men alt må skje i mitt tempo, og helsen min er viktig å ta vare på. Så jeg passer på at de vonde dagene, ikke blir helt forferdelige. Jeg har lært meg selv å kjenne, så jeg må lytte underveis. Nå har jeg et system som virkelig fungerer fint for min del, og kanskje du også blir inspirert til å planlegge uken din?

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg