Slipp dem inn!

I kreative prosesser, så kan det være skummelt å slippe andre inn. Men som regel så kan det være smart, og man kan få fine innspill til veien videre. Samtidig så får man en pekepinn på hvordan ditt materiale blir mottatt av andre mennesker. Jeg ser på det som en viktig erfaring, og en måte å få ny kunnskap på. Da jeg sang mine sanger i dag, så visste jeg ikke hvilken reaksjon jeg kom til å få. Det var spennende å se an reaksjonen, men jeg sitter igjen med gode innspill. For man skal ikke være så redd for å lytte til faglige råd underveis i en prosess. Selv om det til slutt er du som bestemmer, så mener jeg at det er viktig å teste noen av de løsningene som ble foreslått i dag.

Det var spennende å slippe andre inn i mitt musikalske univers. Dele av mine tanker og følelser rundt tekstene mine. Mine tekster er dype og alvorlige. Det fikk jeg bekreftet i dag. Så jeg fikk masse ros for ektheten i tekstene mine. Men jeg må også ha noen låter som er litt “lettere” for publikum. Heldigvis så har jeg det også, og den fikk jeg så gode tilbakemeldinger på. Faktisk den sangen som jeg egentlig synes er for enkel, ble skikkelig godt mottatt. Det fikk meg til å tenke, og jeg skjønner poenget. Men samtidig så formidler tekstene mine tanker og følelser akkurat der og da. Så jeg har skrevet meg ut av ganske tunge stunder, det forstår alle ganske kjapt.

Jeg tror det er viktig at man faktisk våger å invitere andre inn. La noen som du stoler på, få si sin mening. Jeg har sjukt masse å lære når det kommer til låtskriving. Men jeg vet nå at jeg er på riktig vei. Det som jeg må jobbe mest med nå, er å tillate meg selv å kjenne på det gode i livet her og nå. Da kan der kanskje komme noen flere tekster som gjenspeiler hvor langt jeg faktisk har kommet i livet mitt. Dette har vært en skikkelig lærerik dag!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg