Slipp latteren løs!

Ha det gøy i hverdagen, og le så mye som mulig!

Jeg har alltid vært glad i humor. Det å kunne få seg en god latter, er altså så viktig. Og jeg kjenner på en stor glede nå når livet går bedre. For jeg tuller mer, og ler mer. Kaster meg litt utpå i blant, og kan slenge litt med leppa i trygge omgivelser. De som kjenner meg godt, vet nemlig at jeg liker å tulle en del. Har faktisk alltid ønsket å delta i revy, eller en annen slags komisk opptreden. Men det har aldri blitt sånn, og mest sannsynlig så skjer det ikke heller. Men det hadde vært skikkelig morsomt å teste det ut.

Latter skaper så god effekt på både kropp og hode. Vi må bevilge oss tid til å ha det gøy sammen med andre, og la latteren sitte løst. Da jeg var deprimert og innlagt i 2014, så savnet jeg veldig å kunne le. Den hadde forsvunnet helt. Men så på tampen av det 9 uker lange oppholdet, så kom der plutselig en situasjon, som trigget latteren dypt inni magen min. Jeg kan huske hvordan det føltes ut som noen bobler skulle sprekkes inni meg, og det kom fra magen og opp til munnen min. Sykt rart å oppleve, men så befriende da latteren runget i rommet.

Dersom du føler deg litt for nedstemt, så ta grep! Se komiske videoer på Youtube, eller se en morsom komedie på Netflix. Gjør det alene, om så er. Da jeg satt hjemme alene i mørket, så brukte jeg Thomas og Harald til å muntre meg opp. Jeg søkte opp deres dueller og artige påfunn, sånn at jeg automatisk kom til å ville le godt. Det fungerte faktisk hver eneste gang, og jeg kunne le til jeg gråt. En befriende følelse, som jeg virkelig unner dere alle sammen. Sett av litt tid til å li, folkens. Det er godt for både kropp og sjel.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg og Hverdagschat (torsdag)

Podcast: Min psyke hverdag!

Bli gjerne med i Mestringsklubben!

0 kommentarer

Siste innlegg