SNART STUDIOTID IGJEN!

God kveld!

Nå er det ikke så mange uker til vi skal ha en ny innspilling i platestudio her i Mandal. Vi er i gang med å virkelig finpusse på 3 låter, og skal etter planen ha to kvelder i studio denne måneden. Jeg har skrevet tekstene, og bidratt på melodiene sammen med bandet. Dette er så spennende, og jeg merker at sommerfuglene nok en gang kommer i magen min. Å være i studio med eget band og egen musikk, er jo en stor drøm for meg.

Vi har allerede 4 låter som er ferdige, så da håper vi at denne runden også går fint. Jeg føler at vi er godt forberedt, og at låtene nå har funnet den formen som vi ønsker oss. Dette er jo et samspill mellom meg og musikerne mine. Vi har alle sammen våre meninger, og det er viktig at bandet er godt fornøyd med de løsningene som vi velger. Små detaljer kan ta lang tid, men så mener vi jo at det hever kvaliteten på musikken vår.

Jeg er så opptatt av at låtene skal ha en egen nerve. Det skal trigge frem følelser hos publikummet mitt. Når jeg skriver tekster, så velger jeg jo å være så åpen som overhodet mulig. Og da vet jeg at der finnes flere der ute som bærer på noe av det samme, og som kan relatere seg selv til tilsvarende situasjon. Ved å gi disse ordene en riktig melodi, så spiller vi på strenger som skaper en reaksjon hos den som lytter. Det er noe som virkelig betyr mye for meg, og jeg må alltid kjenne etter i meg selv når jeg synger.

Det er vanskelig å forklare hva som skjer inni meg når alt klaffer. Da kan jeg nemlig visualisere at jeg står på scenen, og synger til dere. Kan kjenne en spesiell sitring i kroppen, og bare føle at dette kommer til å treffe noen der ute. Jeg gleder meg veldig til å synge i studio, og forsøke å skape akkurat den settingen. For da kan jeg være fornøyd med eget produkt, og ha en god magefølelse på hva andre kan mene om musikken min.

Musikk er et magisk virkemiddel for meg i min hverdag. Jeg er derfor så glad for at jeg i neste måned skal være gjeste foreleser på UIA, og fortelle min historie. Dele hva musikkterapien har gjort for meg, og hvordan jeg bruker det i min recovery reise. En spennende høst er i gang!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg