Søndagstanker!

God kveld!

I dag fikk jeg meg noe å tenke på da jeg gikk min treningstur i Furulunden. Der var aldeles nydelig vær, og jeg traff på mange mennesker underveis. Det var så kjekt å se alle de eldre menneskene som var ute. Smilende og blide kom de mot meg. Noen gikk hånd i hånd på sine eldre dager. Der var eldre mennesker med rullator og krykker. Og noen kom kjørende i sine små kjøretøy. Jeg må si at det var ganske rørende å se på dem. Vi hilste på hverandre i det vi gikk forbi, og det var så mange koselige gamle damer. Ansikter fulle av sånne nydelige rynker som bestemødre ofte har. Men et smil som virkelig traff hjertet mitt der og da.

Det fikk meg til å tenke på hva jeg vil gjøre som gammel. Da vil jeg også være en aktiv pensjonist, og håper at jeg klarer å holde meg i aktivitet lenge. Jeg ble så imponert over pågangsmotet, og den store gleden som de viste over å være ute. Noen fant seg en benk, og tok seg en liten pustepause mens de kikket ut over havet. Solen skinte, og lagte så idylliske øyeblikk for oss alle sammen. Å se dem holde hender, og støtte hverandre, ble skikkelig fint. Jeg håper at de også fikk en fin dag i Furulunden. For meg så var det skikkelig kjekt å gå, og der var så utrolig mange mennesker i alle aldre. Søndagsturen er visst populært enda, og det er godt å se.

Jeg aner ikke hvor gammel jeg får lov til å bli. Men jeg har lyst til å kunne gjøre sånn som de jeg møtte i dag. Kunne ha en hånd å holde i, og være sammen på sine eldre dager. At jeg har en helse som lar meg få bevege meg utendørs på egenhånd. Man må ikke glemme de små gledene som man har i livet sitt. Og jeg håper at min fremtid blir lang og god.

Ha en fin søndagskveld, så snakkes vi igjen senere. Har du hørt på min podcast? Du finner den her!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg