Sophie Elise imponerte meg!

Wenche Larsen

Alle mennesker har kvaliteter som stikker mye dypere enn kun utseendet. For man kan ikke måle engasjement, eller vite hvor smart en person er ut i fra hvordan man ser ut. Og jeg vet jo veldig godt at veldig mange mennesker undervurderer hverandre, og noen ganger gjør jeg den samme tabben. For i dag fikk jeg enda et eksempel på hvor mye som skal være inni et menneske. Sophie Elise imponerte meg skikkelig i dag, og jeg fikk en ny respekt for den jenta.

For i da fikk jeg sett de to første episodene av Sophie Elise tester Norge på TV2 Sumo. Hun oppsøker miljøer hvor de har fokus på sterke temaer, og hun møter mennesker som har et helt annet syn på livet enn det hun selv har. I det aller første programmet så handler det om abort. Sophie Elise forteller åpent om at hun selv tok abort i ung alder. Men så skal hun altså møte de mest hardnakkede abortmotstanderne som finnes i dette landet. Jeg fikk frysninger over hele meg da jeg så hvordan hun ble snakket til.

Jeg skal ikke røpe alt av innholdet i denne serien her. Men dere bør virkelig få det med dere. For her får vi altså innblikk i en tankegang som er helt horrible, og jeg fatter ikke at Sophie Elise faktisk klarer å holde seg saklig og rolig. Hadde det vært meg, så hadde jeg garantert blitt skikkelig sint, og skjelt dem ut. Man kan selvfølgelig ha forskjellige meninger i vårt land i dag, og det er helt greit. Men at der faktisk finnes mennesker som så brutalt jobber mot abort, det var jeg ikke klar over.

Det verste for min del er blandingen av religion og menneskeverd. Jeg er kristen, men jeg mener fortsatt at kvinner bestemmer over sin egen kropp også når det kommer til abort spørsmålet. Jeg ble skikkelig provosert, og direkte kvalm av de menneskene som hun møtte. Man kan se at Sophie Elise blir skremt og sint, men hun er veldig flink til å beholde sin egen ro og sin egen selvrespekt midt i det verste hatet. Det var en sterk episode, og jeg ville umiddelbart se mer.

Jeg sitter igjen med mange tanker og følelser. Og jeg har sett en voksen del av Sophie Elise som ikke tidligere har kommet skikkelig frem i media. Hun er en smart jente, og hun kan så mye mer enn det folk tror. Så jeg heier på Sophie Elise, og sier tusen takk for den flotte serien som hun har laget! Fy søren, dette var bra jobba!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg