Spiser jeg for mye snop?

God morgen!

I dag er det lørdag, og da er det liksom lov å kose seg litt ekstra. Jeg husker veldig godt fra min egen barndom, at når helgen kom så ble det litt snop og godsaker. Herlighet så mye snop vi fikk for 10kr i kiosken. Det var jo en pose med masse godterier. I dag koster alt snop så utrolig mye mer, og det er ikke så mange som holder seg til å spise snop kun en dag i uken lenger. Her hjemme så får ungene lørdagsgodt. Som regel en pose chips, og en sjokoladeplate. Det er de vant med, og det fungerer bra.

Jeg skjønner godt at sukker er blitt dyrt, og at vi ikke bør spise så mye av det. Men det er ikke småpenger lenger, og jeg vet ikke helt om politikerne egentlig vinner så mye på den såkalte sukkeravgiften. For min del så er jeg glad i lørdager, og koser meg med god samvittighet. Det er jo sånn at man trenger litt kos også, og jeg kan ikke være helt fanatisk den ene eller den andre veien. Måtehold er bra, og så kan man nyte lørdagssnopet foran tv skjermen.

Selv om jeg trener mye, så går jeg ikke på en diett. For det takler jeg ikke, og må ha et så normalt kosthold som mulig. Forbrenningen min har økt veldig de siste månedene, og det er jo gull verd for meg. Så jeg kan fortsatt kose meg litt, og likevel merke at kroppen min endrer seg i positiv retning. Å bli i bedre fysisk form har virkelig vært riktig for meg, og jeg er stolt over det jeg faktisk klarer å få til. Nå er jeg kjappere til beins, og har ikke en så stiv kropp hele tiden,

La oss alle sammen fokusere på å ha et normalt forhold til mat. Både det sunne, og det som ikke er så sunt. Kroppen vår trenger jo egentlig litt av alt, og moderasjon er nøkkelen her for min del. Så kos deg i helgen med god samvittighet!

Ha en skikkelig fin lørdag, så snakkes vi igjen til kvelden!

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

5 kommentarer
    1. Uansett hva du skriver om Wenche Larsen. Klarer jeg ikke å ta det seriøst. Synd men sant. Så lenge du applauderer og forherliger din mentor. Ett menneske som kynisk og rått har brukt sine barn, familie, tidligere kjærester og mange andre for clicbaits = penger, er uendelig trist. Avstanden mellom dere er vel som herfra til månen. Når det gjelder etikk, moral og kjærleik til alt og alle. Eller tar jeg feil?

    2. Hva mener du når du sier at du ikke vet om politikere vinner så mye på den såkalte sukkeravgiften?

        1. Men når netthandel av godteri fra utlandet nå er momsbelagt fra første krone, og mange i Norge faktisk ikke har mulighet til å drive med grensehandel, vil nok sukkeravgiften fungere utmerket. Prisøkning på f.eks tobakk har fungert veldig godt, selv om man også der ikke unngår at noen kjøper fra nabolandet/i taxfree.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg