STATUS KOSTHOLDSENDRING!

 

God kveld!

Jeg må si at det var en prøvelse å komme rett inn i sunne rutiner i dag, etter gårsdagens selskap med litt god mat. Hadde nemlig en avtale med kostholdsveilederen min, og skulle kose meg litt ekstra sammen med familien. Heldigvis klarte jeg å holde meg til avtalen, og spiste kun litt ekstra til lunsj og ett kakestykke. Resten av kakene ble lagt rett ned i fryseboksen, sånn at det ikke skulle friste meg hele uken i kjøleskapet.

Det er viktig for meg å poengtere at jeg ikke er på en diett, da dette skal vare livet ut. Men jeg har lagt om kostholdet mitt på mange områder, og merker gode resultater på kroppen min. Noen ganger vil man derfor kunne unne seg litt, bare man ikke tar masse eller veldig ofte. Jeg er så fornøyd med at det fungerte bra for meg i selskapet, og i dag har jeg kommet rett inn på rutinene igjen.

Når man legger om kostholdet, så reagerer kroppen annerledes. Og jeg merket at der var kommet inn mat i kroppen min, som jeg egentlig ikke skal spise lenger. Ble oppblåst i magen, og syntes det søte var veldig søtt. Jeg kjenner heldigvis at kroppen min har roet seg ned i dag, og har spist sunn frokost og lunsj. Det er mye som er relativt nytt for meg enda, og jeg gleder meg til det blir helt naturlig for meg å tenke sunt i hverdagen.

Jeg holder meg unna sjokolade, og det går overraskende greit. Er redd for å havne inn i gamle rutiner når det kommer til kindersjokoladen, så den har jeg rett og slett kuttet helt ut. Her kommer staheten min inn, og setter standarden. Litt godteri på lørdagskvelden, men uten sjokoladen. Er faktisk bare en vanesak, og jeg skal være sterkere enn den lille sjokoladen. Herlig å kjenne på det, og være fast bestemt.

Klem fra Wenche

2 kommentarer
    1. Jeg har vel en fordel der: Jeg kan ikke utstå Kinder sjokolade 😁Ikke så opptatt av annen sjokolade heller,- her kan det ligge i uker. Men en datter er helt hekta..og spiser hun sjokolade, dropper hun mat for ikke å legge på seg.
      Vi mennesker inneholder mange varianter, kan man si. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg