STRIKKEDILLA!


God kveld!

Jeg har de siste to ukene  forsøkt å roe meg helt ned. Slippe ned skuldrene, og bare ta en dag om gangen. Da har det vært koselig å strikke på genseren min. I forrige uke fikk jeg lært meg å strikke ermene, og øke gradvis med masker underveis. Så kjekt å mestre noe nytt, og da fikk jeg fart på strikkingen.

I helgen fikk jeg lært hvordan man strikker ermene inn på selve bolen. Og jeg er i full gang med raglanfelling for første gang. Nå er det skikkelig gøy, og jeg er stolt og glad. Mestringsfølelse er bare helt magisk for meg. Nå kan jeg plutselig forstå mye mer av en strikkeoppskrift selv, og det liker jeg. Det kommer til å bli masse strikking her i huset.

Det eneste som er litt dumt, er at jeg mest sannsynlig ikke passer genseren selv. For jeg strikker mye strammere enn det vi forutså. Men jeg skal prøve den, så får vi se om den kan passe bedre om noen måneder. Uansett så blir det en superfin genser. Og jeg har lært så utrolig mye underveis!

Klem fra Wenche

0 kommentarer

Siste innlegg