Styrer Erna en barnehage?

God kveld!

Denne uken fikk vi ny regjering her i Norge. Jeg er ikke akkurat sånn veldig politisk engasjert, men forsøker å henge med sånn passe på det som skjer i nyhetsbildet vårt. Nå har Siv og gjengen forlatt regjereringen, men det spørs om det blir mindre uenigheter av det. For nå skal man jo finne en løsning for de andre partiene, og så må de lage ro i egne rekker også. For der er jo noen av statsrådene som virkelig ikke har vært enige det siste året. I Krf skal Knut Arild og Kjell Ingolf jobbe på samme lag igjen, bare kort tid etter at Krf tok sitt veivalg. De to motpartene skal altså være gode kollegaer igjen. Og i Venstre så skal Trine og Raja finne frem til gode løsninger sammen. Til tross for store uenigheter det siste året.

Erna får ikke den letteste oppgaven. For de må jo finne støttepartier i alle saker, og Siv er ikke akkurat i godlune nå. Jeg tror det kommer mange harde kamper innenfor politikken. Og jeg tror ikke at de blå fortsetter etter neste stortingsvalg. For min egen del, så har jeg egentlig hatt sansen for Erna de siste årene, men nå er jeg mer usikker på om dette vil fungere for oss. Samtidig så er jeg ikke fan av Joans heller, så det er nok best at jeg ikke legger meg for mye opp i dette. Det har vært akkurat som en barnehage den siste tiden. Med interne uenigheter i de aller fleste partiene, og det er ikke noe som gagner politikken eller landet vårt. Kanskje det er på tide at partiene går litt i seg selv, og rydder i egne rekker aller først?

Det er nå Erna får den store testen. Klarer de å styre landet uten for mye kaos og krangel? Er der nok spillerom til å lande de store sakene i den kommende perioden? Må vi regne med at der blir et regjeringsskifte til neste valg? Tiden vil vise, men jeg tror vi kan få mange harde fighter på Stortinget. Og det kan fort gå over i en barnslig og lite moden tone. Da håper jeg at jern- Erna strammer grepet, og får oss vel gjennom de neste årene. Tiden vil vise.

Klem fra Wenche

Følg meg gjerne på Facebook , Youtube og Instagram!

Snapchat: wencheblogg

Podcast: Min psyke hverdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg